Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Anniqa - 27 augusti 2009 17:48

Det här har jag funderat över rätt länge faktiskt!


Vi stannade till på en mack i Sala när vi åkte hem från Örebro för att få nåt att stoppa i magen. Det har en jädra förmåga att bli så att vi missar lunchen jag och han som jag umgås med. Detta medför att han blir magrare och jag blir fetare + att båda två blir lite stirriga och tjuriga innan det blir middag, och den har blivit oerhört sent många gånger i sommar eftersom jag har jobbat ganska sent å så.


I alla fall så hade vi fattat ett gemensamt och orubbligt beslut om att IDAG ska vi ha nåt att äta till lunch och det blev rullkorv för min del. Man funderar nästan på om det inte är lika bra att hoppa lunchen när man äter sånt men ok.


Passade på att låna toa på macken och det var bara ledigt på handikapptoan så den tog jag. Handikapptoaletter kan ofta vara snäppet trevligare än andra offentliga toaletter. Dels eftersom många inte har samvete att gå in dit utan att vara amputerad, lam eller åtminståne döv/stum. Sen är de ju lite rymligare också så man får plats.


Jag har inte nåt samvete när det gäller det där så jag gick alltså in dit och satte mej. TJONG sa det så for sittringen iväg och locket smällde igen över ryggen på mej. Aha! Det är kanske meningen att man ska BLI invalidiserad om man inte redan är det! Smaaart.

Sen skulle jag ta papper då.
Att vara handikappad kan tex innebära att det fattas en arm eller ett ben. Om man låt säga hade saknat vänster arm och var stelopererad i ryggen, då hade man fått dropptorka på den här toaletten för pappershållaren satt fast i väggen bakom toan men ca 1,5 meter bort. Det krävs en viss smidighet för att fixa den vridrörelsen i kombination med sträckningen som ska till.


På PRIX i Bollnäs måste man ha en högerarm som är 2,20 för att man ska nå rullen. Antingen får man bedömma redan innan man drar igång med det man ska hur mycket papper som kommer att gå åt, åsså får man gå och hämta det på bortersta väggen, eller så får man ta den där promenixen med brallorna nere vid knäna för att få en torr och ren bakdel.


Undrar om den som fixat till det där ens har provat toaletten?


Sen ett citat från en gammal barndomskamrat bosatt i Hamnäs:

"Ett minimum av medmänsklighet är att fylla på toapapper när man har tagit det sista på rullen!"



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards