Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Den sanna och mera utbroderade versionen av gårdagens händelse

Av Anniqa - 20 augusti 2010 09:34

Ja, som jag skrev igår så blev jag uppringd av en amerikan.


Ungefär så här gick samtalet:


Jag: Anniqa

I luren: Hi, is this Anniqa Looeefgreeen?

Jag: Yes!

I luren: Ok, my name is Bob (eller Bart, Joe, Steven, Jerry... minns inte men vi kallar honom Bob) and I am calling from Fnruuummm bla bla bla... (jag hörde/fattade inte vad han sa)

Jag: Okey...?!

Bob: how are you today Anniqa?

Jag: (som är lite förkyld) Oh, im fine, just a little cold... (dottern hävdar att det heter i have a cold för annars blir det liksom "jag fryser")

Bob mumlar nåt ohörbart och dottern hävdar igen att han inte alls var intresserad av hur jag mår utan att det liksom bara är en artighetsfras som man bara tar sej igenom utan att avlägga rapport om snuva, feber och hosta.

Bob: (the way I got it) You have a website and now I am interested in a green card.... bla bla bla bla...

Jag: Eh... but no, I do not have any green cards to sell...

Bob: Oh, I'm sorry, I must explain.... och här följer en oerhört lång utläggning om vem han är och var han jobbar (jag vet fortfarande inte det för jag liksom frikopplade hjärnan en stund) och så säger han plötsligt att JAG har varit in på deras webbsite och registrerat mej för att få ett grönt kort och det var då jag hejdade karln...

Jag: But hello, I do not even know what a green card is!

Bob: bla bla bla bla bla... work in USA bla bla bla bla bla...

Jag: Oh, that must have been a mistake and I do not want to work in USA (cause i don't behärskar the language for exampel)


Där rundade vi av samtalet och jag googlade genast på "green card" och listade då så fiffigt ut vad det hela handlade om. Var jag har skrivit i registreringen och lämnat mitt telefonnummer har jag ingen aning om men men det var ju fint av Bob (eller Bart, Joe, Steven, Jerry...) att ringa upp mej så vi fick reda ut det här på ett så smidigt sätt.


Dottern tyckte att jag skulle lägga till den här videon också


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards