Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Volvoälskare var finns du?

Av Anniqa - 23 augusti 2010 19:31

Nu ska jag tala lite om kärlek.


Om man älskar nån så är det ju känslan av samhörighet och trivsel som är viktigast. Efter den första förälskelsen så vågar man jangsera lite. Man kanske hasar runt mera i mysbrallor och storskjortan än man gjorde i början, man äter vitlök för man tycker det är gott och struntar i konsekvenserna. Man vågar ha olika åsikter och ryker då och då ihop men inte är det hela världen, man håller ihop i alla fall.


Samma sak är det med en bil. Man växer liksom samman till ett "vi" och bilen accepterar att man inte alltid kör på det mest bensinsnåla sättet, att man då och då råkar komma nära en trottoarkant och att man tycker det är viktigare med spolarvätska än ny olja i bilen. Såna saker lär sej en gammal bil att tåla för att man är ett team.


Den som äger bilen får mindre och mindre den där känslan av att man äger en sak och mer och mer känslan av att det finns en själ där inne och att man inte alls ska ta för givet att den startar varje morgon. Man lär sej att känna en stark tacksamhet de dagar den gör det och man inser hur jävla förbannad och frustrerad man blir när den inte gör det. Sen, när felet är avhjälpt, bilen har fått en ny startmotor, nytt batteri eller vad det nu var som tramsade den här gången så bara äääälskar man ju det gamla skrället igen och vill inte ha nån annan. -Även om det finns mycket finare och fränare bilar. Nä, är man ett par så är man.


Sen har vi ju det här med att komma till en gräns, droppen som får bägaren att rinna över, när man så att säga börjar fundera på att göra slut.


Det kan vara efter år av slitage som det plötsligt händer nåt litet som liksom öppnar upp ögonen på en och man inser att man skulle kunna ha det mycket bättre. Man börjar fundera på om inte gräset är lite grönare på andra sidan, om det finns andra bilar som inte stänger av strömmen helt varje gång man vrider av tändningen, som inte saknar avgasrör, som orkar backa också och inte bara åka framåt, som har fungerande radio varje gång man knäpper på radion och inte bara efter ett ordentligt hamrande på instrumentbrädan för att få den glappa kontakten i rätt läge.


Idag kände jag för första gången på allvar att den gränsen faktiskt börjar närma sej och jag överväger på stort allvar att köpa mej en annan bil. En mera pålitlig modell som inte gör som den jag har nu gjorde idag. Självdör så fort man närmar sej ett rödljus eller en korsning och som hackar och hostar värre än jag själv i förkylningstider.


Nu har vi ju det här med kärleken till en Volvo då. Var finns Du som kan bortse från små skavanker och som skulle kunna ta dej an uppgiften att sköta om en lätt funktionshindrad gammal Volvo. Hör av dej för snart kan fanskapet var till salu.


Här står den i kvällssolen utan att bländas det minsta. Säga vad man vill om ovaxade bilar men de är vilsamma för ögat att titta på.  

 
 
Mats Århammar

Mats Århammar

23 augusti 2010 21:51

Vår Volvo har också takbox nu på semestern, men den är nyvaxad och saknar de "finesser" din har. Hoppas det löser sig på ngt bra sätt ;-)

http://arhammar.nu

Anniqa

23 augusti 2010 22:12

jag klarar mej fint utan vissa detaljer. att man får dunka igång radion kan jag tycka är lite charmigt men jag uppskattar om jag får bestämma när vi ska stanna :o)

 
jennie

jennie

23 augusti 2010 23:06

Men mamma, göra slut är okej för man ska inte gå och "leva för någon annan", men det finns en gräns! Man säljer inte sitt ex, och gör man det ändå ska man åtminstone inte skylta med en annons! Fy dig!

http://skrivenavjennie.blogg.se

Anniqa

23 augusti 2010 23:11

näe, du har rätt. du får skruttibangbang av mej om jag bara lyckas köpa nån annan att åka runt i. du vet ju redan hur man får fart på radion tex.

 
Ingen bild

åke

24 augusti 2010 07:40

Vi kanske skulle kastbyta? Då kan du skippa takboxen och ha försäljning direkt i bakluckan. En hel del egenheter på köpet.

 
johanna olsson

johanna olsson

24 augusti 2010 14:35

kolla gärna min blogg :)

Fin blogg du har :)

http://johannakarinmarieolsson.bloggplatsen.se/
Johanna

http://johannakarinmarieolsson.bloggplatsen.se

 
Emilia

Emilia

24 augusti 2010 15:38

Bildbomb hos mig just nu! :) Fin blogg du har. Kommentera gärna :)

http://www.emiizfourever.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

24 augusti 2010 20:38

härlig blogg! :D


kika gärna in i min blogg. (a)

http://karinph.bloggplatsen.se

Anniqa

24 augusti 2010 21:59

tack! :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards