Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Sony Ericsson X10 mini "årets mobiltelefon"

Av Anniqa - 29 augusti 2010 22:02

Jag har ju skaffat mej en ny telefon också!


Saken är som den att mitt abonemang gick ut för sådär en månad sen och då blir de som galna. -De som säljer telefonabonemang.


En kille från telia, Nicklas, har jagat mej på både hemtelefon och mobil. Han har inte alls varit otrevlig på nåt sätt men jag har liksom inte orkat tagit tag i det här och svarat för att:

A: jag är otroligt ointresserad av tekniska prylar och vill bara ha nåt som funkar.

B: jag är otroligt ointresserad av tekniska prylar och vill bara ha nåt som funkar.


Ja, ungefär så ligger det till. Jag anar att man skulle kunna spara pengar på att engagera sej i vilket abonemang som passar mej bäst och om man bara vore det minsta intresserad så skulle man redan från början ha koll på vilken telefon man önskar sej mest av alla.


Jag är otroligt ointresserad av tekniska prylar och vill bara ha nåt som funkar.


Först ringde Nicklas när jag och den snygge var ute och åkte bil. Då erbjöd Nicklas mej att behålla mitt nuvarande abonemang och som tack skulle jag få det typ kostnadsfritt resten av året... bara jag lovade att vara honom trogen under 2 år.


Jag sa JA men då satt ju den snygge bredvid och han viskade att "skulle inte du skaffa en ny telefon snart också?" och med det så var jag tvungen att häva mitt löfte sådär precis innan han satte igång och spela in samtalet.


Det kan vara smart att byta telefon i samband med att man förnyar sitt abonemang. Om man redan har ett bundet abonemang så är det marigt att få nån för en billig penning.


Nicklas lovade ringa tillbaka och det gjorde han. Nicklas ringde många gånger. Och jag svarade inte. Och han ringe. Och jag svarade inte. Sådär höll vi på. Till sist så klippte jag ju till när jag ändå var hemma från jobbet och bara låg i soffan och snorade. På nåt sätt så beställde jag en telefon. En Ericsson. Liten jäkel med pekskärm.


Jag hämtade ut den förra veckan.


Jag laddade den och kikade på den och sen pillade jag tillbaka SIM-kortet i den gamla mobilen och sen på kvällarna har jag lekt lite med den nya för att sedan återgå till att använda den gamla...


I helgen var jag på marknad i Falun och då passade jag på att sova över hos syrran i Torsåker. Syskonbarnen och jag fipplade glatt med telefonen och eftersom jag hade något som låg mej varmt om hjärtat som jag snarast behövde framföra till han som jag tycker är så snygg så drog jag till med att SMS:a till honom.


Efter nån timme fick jag svar. Från DOTTERN! Jag hade alltså råkat skicka iväg mitt känslosamma sms till henne och inte till min boyfrient. Hoppsansa!!! Tur att hon är stor och klok och tog det hela med ro.. efter att ha snackat med henne och förklarat hur det låg till så sa hon att "du kanske ska ligga lite lågt med sms nu tills du lär dej"


Idag har den där som jag är upp över öronen förtjust i (vilket uttryck... mina öron sitter på 150-155 cm höjd... är man mera förtjust om öronen sitter högre upp...hans öron sitter på sådär 180 cm höjd...) pillat och trixat med min nya telefon. Jag tror att han tycker den är lite kul.

Jag är liksom helt likgiltig för att... jag är otroligt ointresserad av tekniska prylar och vill bara ha nåt som funkar.


Nåja, jag tog med mej den nya telefonen och åkte till firman en stund nu på kvällen. Passade på att ringa kompisen "H" som jag inte snackat med på ett ljusår. Hon svarade och glad var jag både för det och för att jag ringt rätt människa. Nu bad hon att få återkomma om sådär 5 minuter och det gjorde hon. Jag pillade och plickade på allt jag såg på telefonen och försööökte svara... Jag plickade både på pekskärmen och på alla RIKTIGA knappar runt om telefonen men inte fan lyckades jag svara inte!


Det slutade med att jag fick ringa jourhavande boyfriend och fråga honom om hur fanken man svarar i den lilla jäkeln. Han är ju helt otrolig den gossen! Han visste på direkten hur man svarar i den och han erbjöd sej att ringa upp så jag fick träna. Jag känner att jag nästan rörs till tårar av denna omtänksamhet och denna förståelse. Han är datatekniker. 


Han är otroligt intresserad av tekniska prylar och ser till att de funkar.


Nåja, kompisen "H" visste direkt vilken sorts telefon jag hade för det hade hon sett på facebook. Hon kom ihåg vad den hette men inte jag. Skit också!

Nu är det snart dags att sova och jag brukar använda mobilen som väckarklocka också. Jag byter till den gamla en natt till, sen får vi se om jag vågar lita på den nya. Då är ju dottern hemma och kan skrämma liv i mej om inte mobilen gjort det.


Ja, hur som haver så är den tydligen årets mobiltelefon.

Se: http://di.se/Default.aspx?pid=212772__ArticlePageProvider  


 
 
Mats Århammar

Mats Århammar

30 augusti 2010 20:11

Tur du har din älskling!
Anna har den stora varianten av samma telefon. Det tar en stund att komma igång. Själv har jag HTC Desire. Hade en hel del problem i början, ringde Annas jobb ist för henne bl.a
Du kommer snart in i det bara du ger den en ärlig chans! Ge inte upp ;)

http://arhammar.nu

Anniqa

30 augusti 2010 20:40

tack! jag träffade ju som sagt anna idag och såg hennes stooora fina telefon. den vore nog nåt för mej den :o) jag börjar dock mer och mer bli sams med min så jag slipper pinsamheter och missade samtal.

 
Anna Århammar

Anna Århammar

30 augusti 2010 21:34

You are not alone :-)

Men du, vilken jädra hög takbox du har :-) Vad fraktar du i den?

http://knejs.wordpress.com

Anniqa

30 augusti 2010 23:02

Haha, ja visst är den ståtlig! Jag fraktar runt min marknadsställning i den. Min bil är lite för liten för att jag ska få plats med de längsta pinnarna inne i bilen å då är det fiffigt med takbox.

 
Mats Århammar

Mats Århammar

30 augusti 2010 22:59

Vad tur det börjar ordna upp sig ;)

http://arhammar.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards