Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010
Jag valde att sluta skolan direkt efter nian.
Egentligen så valde jag nog att sluta skolan direkt efter jullovet i 8:an för då kände jag att jag var lite trött på det hela. Jag råkade ta fel på när jag hade håltimme och när jag inte hade det lite nu och då och jag somnade från bussen titt som tätt. Ibland så var jag på väg till bussen men så såg jag att den redan var på plats vid busshållplatsen när jag kom traskande efter byvägen och då vände jag och gick hem igen eller så liftade jag till skolan.
En gång blev det rätt så obehagligt tycker jag. Jag kom som vanligt släntrande i hopp om att bussen hade gått och såg glatt att den stod där redo för avfärd. Jag hade sådär 200 meter kvar till busshållplatsen och vinkade därför till de andra och vände.
Då hände det. Tore som körde bussen hade tröttnat på mitt skolkande och TUUUUTADE på mej. Jag vinkade och fortsatte hemåt. Tore tuuuuutade igen och sen kom han ut och ropade på mej. Till sist så hade halva bussen klivit av och stod och gastade på mej att jag skulle SPRIIIINGA!!!!
Jag sprang.
Jag hade även 2:a i gympa och därför var det en jädrans jobbig springtur det där. Svag uppförsbacke med publik... inte var det kul inte.
Morgonen efter kom jag i tid.
Till visst del kan jag väl skylla ifrån mej lite. När jag gick i 8:an hade liksom alla flyttat. Det var bara jag kvar hemma då under en tid.
Syskonskaran hade flyttat hemifrån, morsan pluggade i gävle och hyrde sej en lägenhet där. Farsan jobbade i Edsbyn eller vart det nu var och bodde i husvagn där över vintern. Så här efteråt har jag funderat på om de ville slippa mej. Jag har funderat så mycket på det att jag faktiskt har konfronterat dem i frågan. Det var när MIN unge gick i 8:an. Jag berättade för henne hur det var, att jag bodde hemma i huset själv och hon blev väldigt upprörd. Det hade jag aldrig blivit över det förr men så fick jag för mej att hon hade rätt, det var ju för jäääkligt det där!! Alltså tog jag upp saken med mina föräldrar och VIPS så förstod jag innebörden av uttrycket "hälla vatten på en gås". Mina anklagelser rann av dem som vatten på en nyvaxad bil.
Nåja, jag var ju med på en hel del lektioner också och ett ämne som jag verkligen aldrig förstod var Kemi. Jag minns att det var prickar på plattorna i taket på kemisalen och jag ängnade mej åt att räkna dessa prickar. Det var rogivande på nåt sätt. Min kompis K brukade passa på att rycka skäggstrån på mej under kemilektionerna. Det får man då minsann göra själv nu om det ska bli gjort... Jag fick 2:a i kemi också.
För att inte verka helt obildad kan jag nämna att jag hade en 5:a också. I teckning, eller bild som det faktiskt hette de sista åren jag gick i skolan. Jag kluddrade en del på lektionerna så det var då väl tusan om man inte skulle få nån glädje av det.
Nu har jag ju en dotter som går i skolan. 3-årig teknisk går hon och är inne på sista året där.
Man får vara tacksam över att hon brås på sin far. Hon har framförallt en fin studieteknik som gör att hon kan få in det mest ointressanta i sitt huvud och hon har fått stipendium en par ggr. Det kanske lönar sej att plugga lite ändå... Men studietekniken då. Hon har försökt förklara för mej hur hon tänker men jag fattar liksom inte.
Kika in på hennes blogg och kolla om ni hänger med i hur hon tänker.
http://skrivenavjennie.blogg.se/2010/august/utkast-aug-30-2010.html
Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...
Jag sov som en stock. Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 | 11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 | 18 |
19 | 20 | 21 |
22 |
|||
23 | 24 | 25 | 26 |
27 |
28 |
29 | |||
30 |
31 | ||||||||
|