Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Jag hissar och dissar

Av Anniqa - 13 januari 2011 19:45

Jag har just kommit hem från vårat fina badhus som vi har här i Söderhamn.


Jag och dottern har simmat (1000 meter) och jag bastade.


Dottern bastade också. -I cirka 32 sekunder, sen var hon varm.


Konstig prick det där, det är ju liksom det som är vitsen med att basta! Jag tycker det är superskönt ska snarast köpa mej ett litet hus med bastu. Jag ska bara hitta huset först och sen är det ju den där petitessen med pengar som jag också borde hitta först då.


Nåja, vi simmade ju som sagt och när vi gick ut från badhuset så tog dottern upp det här dilemmat med folk som simmar "för sakta".


Hon var inne på att de är irriterande och inte borde få simma på samma ställe som oss andra som simmar i ett sånt där perfekt tempo eller hur hon nu menade :o)


Jag har allvarligt talat inte några större problem med det där. Jag simmar ikapp vissa och simmar om vissa. Det är skitsvårt att simma långsammare än man normalt sett gör och det är grymt jobbigt att öka tempot över det normala för att ta sej förbi nån sån där som simmar lite saktare.


Det är oftast tanterna som simmar lite långsammare. Farbröderna simmar ofta med simglasögon och rätt så snabbt. Sen stannar dom, gärna i flock och pustar ut åsså tar dom fart och simmar fort och frustade nån länga igen.


Tanterna är även ofta rädda för att bli blöta i håret!


Jag för min del fattar inte det. Jag MÅSTE doppa skallen annars liksom fryser jag. Det känns alltid kallare i vattnet om man inte har doppat sej helt så jag brukar tvinga mej till att dyka i som en säl det första jag gör. Tanterna vill inte förstöra frisyren och simmar därför med halva ryggtavlan ovan vattenlinjen och hals och nacke både spänd och sträckt. Det är jättebra för dom får sedan skitont i nacke och rygg och då kan dom boka en massagetid hos mej!


Något som jag tycker är intressant är också det här med prydhetsfaktorn på badhus. Mina favorittanter går nakna helt ogenerat både i omklädningsrum, dusch, bastu... eventuellt har de badtofflor på sej och de har ofta med sej såna där skrubbtrasor som de skrubbar sej med i duschen både länge och väl och sen har dom med sej apelsiner som dom mumsar på i bastun och dom kommer ofta i flock!


När jag blir något äldre ska jag bli en sån där tant, en som skrubbar, äter apelsiner och som springer runt naken oavsett om jag ser ut som en gammal elefant i kroppen. Jag tycker dom är toppen!!!


Sen har vi tonårstjejerna. De är så fina! OCH så blyga. Dom står i duschen i en nanosekund, med bikinin på. De bastar inte för då kan dom bli röda i ansiktet och dom klär på sej blixtsnabbt innan nån råkar se dom nakna.


Någonstans under resans gång, mellan tonårsbrutta och mot elefanttant finns väl jag just nu. Jag skiter i att jag har fläskat till mej en hel del och duschar och bastar gärna och länge och jag torkar mej torr innan jag får på mej kläderna. Känner mej lite sugen på att ta med apelsiner nästa gång...


Jo, men nu kommer hissen och dissen.


Jag HISSAR dessa tanter som lever livet och njuter av att vara på ett badhus och tvaga sej, och gärna i flock. Jag vill också ha ett litet tantgäng att hänga på badhuset med när jag har fått pension.


Jag DISSAR dessa tanter som inte blöter skallen då de simmar. Det luktar för jävla äckligt när hårspray och parfym får nåt stänk vatten på sej. Men mest av allt DISSAR jag alla som väljer att tömma sina bihålor i vattnet! Ja, man kan bli lite snorig när man simmar men för i helvete SNORA IN! Jag vill inte få en kallsup med en snorloska i när jag plaskar fram. I värsta fall blir jag ju tvungen att börja simma som tanterna med torrt hår!


Hmm.... tror jag har kommit på nåt nu! Dom är inte rädda om håret, dom är rädda för snoret! Jag HISSAR därmed tanterna med torrt hår också :o)

 
 
Ingen bild

Birgitta Norén

13 januari 2011 20:26

Jo, jag passar ganska bra in på tantbeskrivningen utom att jag inte är i flock och inte äter apelsiner. Anledningen till att jag håller huvudet högt är att jag inte vill ha vatten på glasögonen. Och utan dem simmar jag vilse

Anniqa

13 januari 2011 20:39

Men Birgitta! Du och jag kanske skulle kunna bilda en liten flock! Då kan vi hjälpa och stötta varandra och jag kan prata högt hela tiden då vi simmar så slipper du glasögonen och nackspärr!

 
Mats Århammar

Mats Århammar

13 januari 2011 23:29

Men vad säger du, har de mat med i bastun, trodde det var förbjudet att förtära saker där?!? Tror inte jag skulle vilja känna apelsindoft i bastun. Sänt förekommer nog bara på damernas
;-)

http://arhammar.nu

Anniqa

14 januari 2011 17:19

Nej Mats, nu har du blandat ihop det. Det är fotvård och rakning som är förbjudet i bastun och det uppskattar jag. Om du jämför med en sån sak, medge att doften av svett och apelsin känns betydligt angenämare!

 
Ingen bild

Sonja

14 januari 2011 08:45

Hahaha, då har man fått dagens skratt idag också :o)

Anniqa

14 januari 2011 17:18

:o)

 
Ingen bild

Thorborg

14 januari 2011 08:54

Jag vill gärna bilda flock med dig. Det är hmmhmm (räknar) 28år kvar. Bara nu inte någon får för sig att höja pensioneringsåldern. Tänkte lägga till en aktivitet där. Bussresor!!! :)

Anniqa

14 januari 2011 17:18

JAAA!!!! Hurra!

 
Ingen bild

Birgitta Norén

14 januari 2011 20:16

Torsdagar kl 18?

Anniqa

14 januari 2011 20:29

Jamen det skulle vi försöka med tycker jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards