Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Anniqa - 17 januari 2011 20:51

Jag har nån gammal prenumeration hos jobbjakt.se kvar så titt som tätt får jag mail med lediga jobb som de anser matchar min profil. Idag kikade jag till för ovanlighetens skull och det vete fan om man inte skulle ta och lägga nån timme på att uppdatera CVt i alla fall... Det här fick jag napp på. Jag visste inte att det var mina drömjobb!
 

"Hej,  

 

Vi vill tipsa om nedanstående jobb som matchar din profil:


Jobblyftet söker arabisktalande etableringslots i Söderhamn, Heltid, Söderhamn

 
Jobblyftet söker arabisktalande etableringslots i Gävle, Heltid, Gävle

Industriregistret öppnar kontor i Gävle!, Heltid, Gävle

 
Mystery Shopper i Söderhamn, Deltid, Söderhamn

 

Glöm inte att uppdatera din CV!
Genom att se till att din CV är uppdateradd, har du större chans till att få ditt drömjobb."

Av Anniqa - 17 januari 2011 18:35

Dottern fick ett akvarium av sin kusin för några år sen.


Det är ett ca 75-100 liters litet trevligt hem för några mindre fiskar och vi har talat om att de är rätt seglivade och vi har undrat över hur länge en akvariefisk lever.


Det är några Black Molly, Guppys och annat vanligt. Sen har vi även en sk slamfisk, eller algätare.


Då dottern fick akvariet var intresset större hos henne än vad det är nu och hon smittade av sej i sin entusiasm. En kompis ville absolut ha en fisk uppkallad efter sej och så kom det sej att just städfisken fick heta Ellen.


Den första Ellen har gått hädan till fiskarnas himmel och ersatts av en av samma modell. Det måste vara lite trist att städa själv och jag har ibland undrat över hur petiga fiskar är att umgås med andra fiskarter. Får dom liksom ut nåt av att råkas med en småfisk av annan art eller skiter dom helt och totalt i det. Stör dom sej på de andra arterna och vad rör sej i en fisks lilla hjärna?


Sen har vi ju det här med käääärlek. Kan en Guppi bli förälskad i en Molly?


Nåja, det jag ska berätta om som gjorde mej så himla förvånad då är detta!


Nyss var jag in i dotterns rum och då passade jag på att mata de små. Härom natten oroade jag mej för slamfisken så jag nästan inte kunde sova. Jag kom nämligen på att vi har haft slut på algtabletterna ett tag och det ska städfiskar ha, annars slutar dom inte bara städa, dom svälter ihjäl.


Sen dess har jag kikat till slammis lite extra och nyss trodde jag att jag hade drabbats av dubbelseende! DET ÄR TVÅ ELLEN I UNGENS AKVARIUM NU!


Alltså, vi har bott i denna lägenhet i drygt ett år och vid flytten fiskades alla fiskar upp och transporterades hit i en kylväska. Då var det då bara en Ellen.


Kan någon svara på hur det här har gått till?!


  

Nu funderar vi på namnbyte. Ellen 1 får heta Maria och den nya Ellen Jesus.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards