Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Min nya last: appar

Av Anniqa - 14 januari 2011 19:44

Jag bytte mobiltelefon i somras.Tidigare hade jag en sån där fiffig modell med knappar på. Det tycker jag är ett godtagbart alternativ till orginaltanken, nummerskiva. Med hjälp av dessa knappar har jag ringt och sms:at både problemfritt och snabbt i ett flertal år.

Nu är dessa glada tider över. Ersatts har knapparna med en ack så förarglig liten miniskärm, en så kallad pekskärm. Är det inte fult att peka?!





Eftersom jag skulle vara så himla modern så tog jag en av marknadens minsta telefoner, en Sony Ericsson x10 Mini. 



Den har ett minimalt tangentbord och jag brukar roa mej med att tvinga de som jag tror sämre är än mej på att pricka rätt att försöka skriva ett SMS på fanskapet. Svärmor tex. Hon gav upp redan innan hon försökt. 


Äldsta brodern fick försöka för ett tag sen och så här satt han och resonerade: "jahaa... fåse, vad ska jag skriva då.... JO, jag skriver God Jul ....nähä, nu tycker den att jag ska skriva God Afton... jamen då gör jag väl det då..." (Ja, redan där har han givit en lilla fåniga telefonen övertaget) Så sitter han och mumlar lite och trycker vidare och efter en stund så säger han förvånat "jahaaa, det blev visst influensa..." och så fick jag tillbaka telefonen. Hopplös sak!

Men, något jag har upptäckt på sista tiden är att man kan ta hem en massa "appar". Ja, det är applikationer -små program som kan fylla en mer eller mindre vettig funktion!

Jag har tex tagit hem ett vattenpass (och då undrade brorsan som skrev influensa "på hur många liter?") och det täkte jag testa under flygturerna för att se om det lutar just nåt i ett plan vid start och landning.

Sen har jag tagit hem en app som visar månfaserna. Just nu är det tex 5 dagar och 2 timmar kvar till fullmåne. Jag har även en app som man kan använda för att hålla koll på hur många glas vatten man dricker. Man skulle i princip kunna använda den appen som en förtäckt koll på hur många gånger man kissar på en dag också... 

Jag har en app som visar E-nummer och hur skadliga de är och jag har en app som man kan visa en massa olika tider i olika format på olika platser. Jag har tex Stockholm, London, Houston, Las Vegas inlagda. I 24-timmars format med datum så jag ser vilken dag det är på olika platser och gärna vilken tid också. Tex vad klockan är "egentligen" när jag är i Kalifornien...

På kvällarna brukar jag natta mej med att leta appar och i kväll vet jag precis vad jag ska leta efter. -En stjärnhimmel!

Kompisarna C och U från Hudik gjorde mej och den där snyggingen den äran att äta med oss i kväll och där över kebabsallader och drickaburkar satt jag och C och lekte med våra telefoner. När vi kom ut visade jag lite malligt "månfaserna" och DÅ tar han fram sin och visar värsta stjärnhimmeln! När han riktade den uppåt och rörde den så visade den de stjärntecken som borde synas där, med namn. OCH det bästa var att när han riktade den ner i marken så fick vi se vad de har för stjärnhimmel i typ australien. Med andra ord en helt oumbärlig app. 

Måste ha.















 

 

 
 
Anna

Anna

14 januari 2011 20:39

Åh, en sån app vill jag också ha! Hojta om du hittar den!

http://knejs.wordpress.com

Anniqa

14 januari 2011 20:43

JAJAMEN!

 
Mats Århammar

Mats Århammar

14 januari 2011 23:02

Den lät för mig helt överflödig. Har dessutom konstant ont om utrymme i min så jag tar inte hem ngt onödigt....provat Angry Birds?

http://arhammar.nu

Anniqa

15 januari 2011 00:07

Vad är det? Nåt nödvändigt? Jag har lite läggning åt det onödiga hållet men kör i vind för nåt av det andra också.

 
Anna

Anna

15 januari 2011 18:31

har du inte hittat den än? Jag måste ha något att göra på nätterna!!

http://knejs.wordpress.com

Anniqa

15 januari 2011 20:17

jomen fredrik har ju hittat den, jag har skickat en länk till dej på facebook ju! men vänta så ska jag leta reda på den hit också...

...

http://www.google.com/mobile/skymap/

så, nu kan du kolla in himlen du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards