Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Och segern gick till ingen annan än....

Av Anniqa - 16 april 2012 09:42

Man brukar ju säga att killar är gnälliga när de är förkylda men det är INGET mot hur jag blir när jag får bacillen i kroppen!


Jag har gått och dragits med nåt skumt i kroppen i nån vecka och i torsdags tog det hela om med halsont och sen på lördag morgon hade jag ingen röst visade det sej. Det visade sej då jag skulle klämma i och sjunga med i Dannys låt Amazing.


Jag var på väg upp till Timrå på mässa och kände mej som överkörd av ett tåg men då jag hörde den låten kände jag att jag liksom livades upp och så vred jag upp volymen och skulle till att gapa med. Redan i det första "ÅÅÅÅÅååååååÅÅÅÅÅÅåååååå...." gick det åt pipan! Jag hade absout ingen som helst röst!


Eftersom jag alltså var på väg på mässa var det ingen kul upptäckt så när klockan blivit halv 8 och jag hade suttit och kraxat som en galning en stund, ringde jag till morsan för att provprata så att säga. Tja, inte lät det bra inte men det lät i alla fall. Sen stod jag på mässa och babblad och kraxade och kände mej sämre och sämre under hela dagen och på väg till hotellet var det bastu i bilen. Man blir rätt så kulen av att stå i en sval mässhall en hel dag och att tjejen som körde poledanceuppvisning inte frös ihjäl kan jag då bara inte begripa!


Jag bodde inte på vandrarhem och inte på hotell utan på hostel, nån som vet vad det betyder? Det var helt ok förutom att det luktade stekos nåt så fantastiskt där. Tack och lov luktade det inte stekos på rummet utan nåt annat bekant... nåt som luktar ganska gott men alldeles för starkt... skumt....
Sen gick jag in på toa och möttes av en ilsket blå toastol. Japp, snacka om nystädat! Doften/stanken kom alltså från sånt där blått toamedel. 


När jag bokade rummet bommade jag att beställa frulle så jag irrade ut på stan och tack vare gossen som jag är så galen i ni vet, så hittade jag till en mack där jag köpte frulle till dan efter och sen köpte jag med sushi till middag. Mumsigt värre! Eftersom jag hade med en slatt vin hade jag tiggt åt men en mugg på macken där jag hittade mackan också så det blev en riktig festmiddag :o)


mumsfilibabba!


Det blev en tidig kväller för mej och jag hann inte mycket mera än släcka lampan så började jag hosta.

Jag hostade och hostade och hostade och hostade.... och hostade.... och hostade.... sen somnade jag visst men klockan 1 vaknade jag av att jag hostade igen. Jag kände att det var nån form av rekord i hosta på gång och eftersom jag inte vill satsa för lågt när det är tävling så satsade jag på världsrekord. Jag hostade vidare och JAJAMEN klockan 2 på natten kände jag att jag vann världsrekordet i hosta. Jag hostade mej vidare genom natten och sen var det mässa igen. Liiiite kraxigare och frusnare än dan innan var jag och för att korta ner och inte ta fööör mycket gnäll så kan jag bara säga att jag har försvarat min seger i natt med.


Host på er!

 
 
Janina - Modell & Pole dance

Janina - Modell & Pole dance

26 april 2012 14:40

Hehe ja inte var det varmt inte att dansa där inne, speciellt inte med en förkylning i kroppen! /Pole dance tjejen

http://www.mingla.nu/janina

Anniqa

26 april 2012 15:20

Haha! DU ÖVERLEVDE!!! Hurra hurra :o)
Kul att du kikade hit också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards