Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

I tid och otid nr 2

Av Anniqa - 25 augusti 2009 14:14

Jag har ju tagit upp det här med min tidsuppfattning tidigare och jag tror på nåt sätt att jag kanske måste försöka ändra på mej. Om inte annat så för andras skull.


Jag har i flera år kännt en man som arrangerar marknader. Jag kom i kontakt med honom då det skulle göras en hemsida och den skulle jag göra var det tänkt. Första samtalet var inte sådär genomtrevligt eftersom JAG ville ha in material att bygga hemsidan av och HAN ville bara få den gjord.


Han tyckte att jag var dryg som tex ville ha en logga mailad till mej och rev i med att "jadu, det finns så många andra som kan bygga hemsidor så om det inte passar så kan jag ta nån av dom!" Varpå jag svarade att "tja, om du och jag ska kunna samarbeta så får du nog ta och använda en annan ton när du pratar med mej".


Efter detta är vi kompisar! Vi kommer skitbra överens men han stör sej på att jag alltid, ALLTID!!! är sen, eller till och med sist.


Han har försökt med att hota mej "kommer du inte och checkar in 2 timmar före marknaden börjar så har du ingen plats!"
Jag har nästan aldrig kommit tidigare än en timme före start och har alltid fått en plats.


Han har suckat och givit mej pikar, han har hånat mej inför andra och sist jag träffade honom så skrek han så alla hörde det "MEN TITTA DÄR KOMMER JU HON OCKSÅ!!!" och då kom jag precis när marknaden började in på området med snudd på kokande bil. Stor dramatik! Fick en fin entré där mycket tack vare honom och fick ju iof rätt snabbt hjälp också med att hälla i vatten i bilen och kasta ut alla lådor med grejor ur bilen så jag kunde packa upp.


Nu ska jag vara med på en av hans marknader i helgen. I Falun. Eftersom jag inte har fått nån faktura ringde jag honom idag och kollade att jag verkligen har en plats. Det hade jag såklart. Så då frågade jag vilken tid det börjar.

Han drog på svaret men sa sen... "Hmmm... det börjar kl 10 men KAAAAN du inte försööööka komma till klockan 9 eller nåt i alla fall, det blir så mycket enklare då"

Alltså, han var inte otrevlig, han BAD mej på ett uppgivet och ödmjukt sätt att bara komma lite före marknaden börjar. Rörande!


Jag ska banne mej försöka komma i tid. Helt på allvar!!!


Be för att jag ska lyckas.

 
 
Ulrika

Ulrika

25 augusti 2009 15:51

Här kommer två gratistips...Ställ om klockan så att den går en kvart före normal tid.
Och ställ om hjärnan så att den tar hänsyn till andra som håller tiden ;-))
Jag tror det finns en knapp för sånt bakom höger öra....röd, tror jag...

http://www.metrobloggen.se/ullin

 
anniqa

anniqa

25 augusti 2009 19:18

Hmm... tack! MEN, jag går inte på det där. Under många år har mina vänner, tex din yngre syster försökt säga en tid till mej och en annan till andra inblandade men det har jag redan genomlistat så jag kommer en kvart senare än utsatt tid, å sen så händer det alltid nåt så jag blir lite sen då... Att försöka lura mej själv har jag alldeles för högt IQ för tror jag.

Den där knappen ska jag dock leta efter!

http://anniqa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards