Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Stadsbo och världsvan

Av Anniqa - 26 oktober 2009 19:02

Jorå, bor man i stan så äter man snabbmat så är det.


Jag har varit i Lenninge idag och dottern skulle ut och äta med ett gäng kompisar. På vägen hem passerar jag McDonalds och tänkte att det kunde vara smidigt med en hamburgermiddag. Alltså svängde jag in för att beställa. Från bilen. Man är väl världsvan.


Efter en god stund öppnar en tjej luckan och säger lite trött "Du har liksom åkt lite för långt. Ta ett varv till och beställ vid stolpen" "Va?! Har ni gjort om???" säger jag då för sist jag testade det här "åk å beställ" systemet så var det då prexisens här som man beställde och betalade. "Ja... för typ ett år sen..." svarade jäntan lika trött.


Ok, jag är inte omöjlig. Jag åkte ett varv till och MINSANN!!! Det fanns ju en sån där stolpe att beställa vid. Eftersom jag såg filmen "Vi hade i alla fall tur med vädret 2" i helgen så blev jag lite full i fniss (finns en fin scen m en sån stolpe i filmen) men jag beställde med hög och klar stämma en Mc Chicken å kompani. "vad vill du ha att dricka till den?" undrar den trötta genom stolpen. Jag gillar vatten och har en kran med sånt hemma så jag säger att jag inte behöver ha nåt att dricka. "nähä... bara hamburgaren då?" undrar hon. Jag svarar ja (å kompani betyder väl m strips å lull lull?!) på det och fläskar till med lite vitlöksdipp att doppa stripsen i.


Sen får jag åka fram till den där luckan och betala och efter det får jag åka vidare till nästa lucka och efter en stund får jag en väääldigt lätt påse med min mat.  Jag åker hemåt men får liksom för mej att kika i påsen. I påsen ligger det en sketen låda med kycklingburgaren och vitlöksdipp. Inga strips. Det är ju stripsen som är det godaste!!! Blah, jag åker in på Kalles och köper strips. Det tar en evighet. Sen kommer jag hem och äter den kalla kycklingburgaren och de halvkalla stripsen och jag har redan bestämt mej för att jag inte ska äta så mycket snabbmat. Känns som ett bra beslut det där för fan vad fet jag börjar bli.


Undrar om det finns nån kladdkaka kvar från helgen förresten?!






 
 
Ingen bild

Lena/.

27 oktober 2009 07:10

Stråtjära är enklare, en kassa, ett val, ingen orsak att åka en vända till. Roligt att du får utvecklas !

 
anniqa

anniqa

27 oktober 2009 08:44

Japp, man lär sej bra genom att försöka skaffa föda. Man lär ju hundar trick genom att locka med godsaker och jag vill inte vara sämre. Endera dan ska jag ge mej på pizzerian här i närheten.

http://anniqa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

27 oktober 2009 09:50

hahahahahhahahaha du är underbar!

 
Ingen bild

Inger Näslund

27 oktober 2009 19:33

Kan rekommendera pizzerian här i Stugsund Jättestora ! !
och goda pizzor ! Vi är hemma nu
Nästangrannen Inger

 
anniqa

anniqa

27 oktober 2009 23:53

Men välkommen hem Inger!
Japp, pizzerian skall snart få den stora äran att laga mat åt oss. Smaskens ska det bli.
Helena! -du är inte så pjåkig själv heller :o)

http://anniqa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards