Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Jag heter Anniqa och jag är farmare

Av Anniqa - 28 oktober 2009 11:17

Finns det nån stödgrupp för Farmville beroende än?!


Jag kommer att behöva gå med i en sån om jag inte dämpar mej snart.


Det började med att jag skaffade ett akvarium på Facebook. Började med att skaffa en fisk med mitt namn och en som hette lika som loverboy. Efter ett tag kom jag på att man ju kan para dom och efter att fiskarna hade snurrat runt en stund och kastat hjärtan åt alla håll låg det så en liten guldklimp på botten av akvariet. Nästa gång jag kikade till akvariet hade det blivit en liten fisk av guldklimpen. Den nya hette Jojo. En tjej och oerhört söt och hungrig. Det gäller att mata, städa och fixa för att firrarna ska må bra. Åsså kan man lära dom trix också. SEN kan man kika in i grannarnas akvarium och hjälpa dem med städningen och så. Man får poäng och pengar för det man fixar med och det hela är barnsligt kul.


Ända tills jag skulle para fiskarna igen. DÅ valde HAN som heter som min drömprins att para sej med Jojo, våran egen avkomma!!! Men herregud. Ja, jag hade parat dem en gång innan och då fick vi en firre som hette Otto. I rena trotsen så parade sej Anniqa fisken sej med Otto. Nu har jag sålt Otto och Jojo. Gillade aldrig de där ungarna.


Dottern surnade till när hon fick veta att hon inte ens fanns med som fisk utan hade ett blått litet kryp med antenner på huvet uppkallat efter sej. Nu har jag köpt en jädrigt stilig fisk som heter lika som hon.


Nåja, det var mitt lyckliga akvarium det... men om man hade nöjt sej då!!!


Nope, min kompis knallen har länge babblat om sin farm som han har skaffat sej. Vid en trevlig middag i Rättvik med ett gäng knallar visade det sej att flera av dem är grannfarmare! Fan vad avis man blev då då!!! Det babblades om rävar som skrämde djuren och om sorkar som grävde sönder landen, om äppelträd och kor som skickats som presenter och skördar som gått åt helvete. Jag fattade ingenting men anade att det där är nåt som jag inte borde börja med eftersom jag har en förmåga att bli lite manisk...


Tja, det börjar ju med att man tjuvröker, sen brukar det bli feströkande och sen är man fast. För mej började det med ett akvarium, sen hade nån skickat ett äppelträd och nån annan en ko och en tredje en höna... TILL SIST KAN MAN INTE STÅ EMOT! Jag var bara tvungen att kika in på det där Farmville. OCH jag fattade ingenting.


Där hade det kunnat stanna men då frågade jag en som redan är fast i träsket om vad det gick ut på. Denna Farmvilleberoende kvinna behövde sååå precis en granne till för att kunna expandera och gav mej mer än gärna en introduktionskurs på telefon. Mycket trevligt och här är jag nu. Fast i träsket.


Första natten var jag tvungen att ställa klockan på ringning kl halv 1 eftersom jag inte tänkt mej för och odlat jordgubbar som måste skördas. I går fick jag nästan ett nervöst sammanbrott eftersom jag inte fick nån kontakt med internet när jag var i Lenninge och skulle jobba. Hade datorn med mej för att kunna fixa med bokföringen... Nåja, i grevens tid fick jag kontakt och kunde både skörda och så.


Idag har jag satt ris och om en liten stund tror jag det är dags att plocka jordgubbar igen. Jag har fått en ny granne som har lovat skicka en anka till mej. Hon har fått en lila höbal som hennes sköldpanna visst var sugen på. Jag kikade in på hennes farm och blev superimpad. Hon hade inte mindre än 158 små land med ris. Kors! Hon hade förresten varit in på min farm och sjasat bort ett gäng kråkor också.


Gud vad det är bra med grannar!

 
 
Ingen bild

Helena

28 oktober 2009 14:53

hahahahahhaha du är ju inte klok!!!!!

 
Ulrika

Ulrika

28 oktober 2009 21:26

Passa dej, snart är du lika beroende som Hollywodfru Maria är av sitt vita läppglans. Du kommer att börja prata sakta och inte ha tid att jobba mer än fem timmar i veckan för att ditt liv är så upptaget av nätfarmen! Men det abslolut värsta är att du kommer att tro att det finns bruna kor som mjölkar Oboy!!

http://www.metrobloggen.se/ullin

 
anniqa

anniqa

28 oktober 2009 23:32

Hoppsan! Jag som har fått jobb och allt... Å vad jag längtar tills jag får Oboykossorn och elefanter. De trivs ju som du vet så fint ihop de djuren :o)

http://anniqa.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

29 oktober 2009 06:09

Suck! Vilket förfall ;-))

http://www.metrobloggen.se/ullin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards