Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Nämen det är kanske dags att dra då

Av Anniqa - 19 augusti 2010 15:33

Jag brukar normalt sett inte svara i telefon när det är dolt nummer för det är ju alltid försäljare. Inte för att jag har svårt för att säga nej men det innebär ändå en del tramsande.


Nu har jag i flera veckors tid undvikit att svara i telefon när ett visst nummer har visat sej på displayen. Det är en trevlig gosse som har tagit upp frågan om mina telefonkostnader och jag har efter hans första samtal nästan varit sömnlös för jag inte vetat hur jag ska bete mej. Fortsätta med det abonemang jag har nu, skaffa nåt annat, passa på att byta telefon? Vad ska man ha för telefon i sånt fall och vad kostar det om man köper en telefon utan abonemang? Hur mycket ringer jag för egentligen osv osv..


Nu, nyss... svarade jag i alla fall honom och nu är affären avslutad. Förmodligen finns det 20 andra lösningar som är fiffigare men jag ORKAR inte hålla på med sånt där. Jag är alldeles för ointresserad helt enkelt.


Tja, då är det ett DOLT NUMMER som jag har undvikit också då i nån vecka och lite stärkt av att jag klarat av telefonkillen så svarade jag och möts av en amerikan.


För att göra ett oerhört förvirrat samtal kort och hyfsat begripligt kan jag väl säga att han påstod att jag ansökt om ett "green card".

Efter att han babblat länge och väl så passade jag på att erkänna att jag inte har en aning om vad det är ens.


Jo, det är alltså ett fiffigt kort om man har planer på att emigrera till USA och ett sånt har jag alltså ansökt om. Undrar hur sjuk jag har varit?!


Jag tackade i alla fall nej för den här gången och ska akta mej lite för vad jag surfar på för sidor hädanefter.

 
 
Ingen bild

Ulrika

19 augusti 2010 20:20

Nu tycker jag du är otacksam! Efter att ha kämpat hårt runt golfbanorna i två år lyckades jag kvittera ut ett grönt kort. Jag hade blivit självglad om någon bara ringt och erbjudit mej ett;-)

Anniqa

19 augusti 2010 20:24

Haha, synd att han hade dolt nummer då för annars hade du fått numret tilll honom på momangen. Han var trevlig ända tills han insåg att jag var både korkad och ointresserad.

 
Ingen bild

Thorborg

23 augusti 2010 09:54

Haha, och min kompis som har gift sig två gånger och pluggat och jobbat och hållt på i flera år, för att lyckas få ett, som han tillslut fick tack vare sitt andra giftermål.

Anniqa

23 augusti 2010 18:56

ja, man inser ju mer och mer att man kan ha gjort bort sej. nyss ringde det ett dolt nummer som jag inte hann på, tänk om det var BOB?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards