Alla inlägg den 29 april 2010

Av Anniqa - 29 april 2010 23:05

eller... morgonbestyr?!


Låter det inte lite odramatiskt att säga morgonbestyr när det i själva verket är rena rama kaoset!


Varje morgon tar jag mej ner till köket där jag utan att fundera börjar med att koka ägg som ska med till morgonfikat på jobbet. Medan detta kokar tar jag mej till badrummet och försöker vakna genom att duscha. Detta kan ta en redig stund och ägget brukar hinna bli klart.


I morse var jag tydligen snabb för när jag kom ut i köket efter duschen var ägget inte klart. Detta ser jag genom att bara kasta en hastig blick i kastrullen för jag har en så rackarns smart sak som talar om när ägget är helt perfekt kokt.

En egg perfekt timer tror jag de heter det där...
Det är en äggformad sak som man kokar med äggen och från början är den helt röd för att bli svart utifrån och inåt vartefter den och givetvis även äggen som ligger med i samma kastrull blir kokta utifrån och inåt.


När jag kom ur dushen var det en redigt röd kärna på timern så kastrullen fick stanna på spisen medans jag ilade upp och torkade håret. När jag kom ner igen var det klart. Hårdkokt ska det va!


Då såg jag det. Hade glömt att stoppa i ägget idag. Kokade bara timern denna morgon.


Fikade på banan istället.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards