Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Anniqa - 16 juli 2010 14:22

Nu har jag äntligen varit och fått hårlängden reducerad.


Det var 10 veckor sen sist vilket betyder att jag så att säga gått minst en månad över tiden. Jag såg ut som hårfagre nu på slutet och imponerande var mängden hår som sopades bort när Nettan klippt färdigt.


Sen har jag och dottern haft en trivsam dag på stranden och jag har till och med badat i Bergviken. Inte var jag i så där länge så jag blev blå om läpparna direkt men tillräckligt länge för att kaffet skulle smaka godare i alla fall.


Nu sitter jag hos frissan för andra gången idag och just nu är det dottern som lägger sin hand över mitt utseende. Hon gör slingor på mej och jag har just genomlidigt det där jobbiga momentet när hon kör in en virknål med en cm intervaller i min hårbotten (det här har jag klagat över förr...) och jag noterade att jag blir så satan trött av att få slingor. Lika trött som jag blir av att ligga på spikmatta... Min idé är att det gör så ont av hackandet i skallen att kroppens egna smärtlindring kommer igång och att det sen utsöndras lugn och ro hormon, oxitocin för att man inte ska bli helt rosenrasande av smärtan.


Nu penslar hon och det är bara skönt och sen ska det mogna under nån dryg halvtimme innan det ska sköljas ur och jag kommer att vara sådär otroligt snygg!


Funderar på att utnyttja tiden och ta mej hem till Söderhamn under den halvtimmen och undrar samtidigt över hur kul det kommer att bli att ta sej sträckan från bilen och in till lägenheten med den här plasthättan på skallen. Dagens blekmedel är dessuom LILA.


Tänk om det blir fel så jag ser ut som Magica De Häx när det är klart.


Rättelse: Det är ju Madam Mim jag tänker på!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards