Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Anniqa - 26 juli 2010 17:40

Och detta kan jag tacka den där stiliga gossen som inte vill bo här för!


Jag har haft lite problem med min inomhustemperatur. Det är själva pannan som är så komplicerad att jag inte för mitt liv kan begripa helt och hållet hur den funkar. Första veckan vi bodde här, dottern och jag, pendlade det mellan så kallt att man ville ha toppluvan på sej inomhus - till så varmt att man badade i svett på nätterna. Inget av det är speciellt behagligt men till sist så blev det bra.


Överallt utom i mitt sovrum. Där har det varit helt omöjligt att få av elementet nämligen. Jag kontaktade till sist bovärlden som kom hit och slog sej för bröstet och talade om att det var en pigg som fattades i vredet till mitt sovrumselement åsså bytte han vred. Inte fan blev det kallare av det!


Nu under de senaste månaderna har elementet dock varit kallt men då har det ju varit skitvarmt på nätterna av naturliga orsaker så jag har inte frusit direkt.


Bortsett från härom natten...

Då hade jag tagit hem en fläkt från firman för att blåsa omkring luften lite och på så sätt få det lite svalt och skönt. Det var den natten det var så satans kallt! Traditionsenligt öppnade vi alla fönster på övervåningen för att vädra ut värsta värmen och IN kom vinterkylan. Jädrar vad vi frös!!! Nu har jag tagit tillbaka fläkten.


I går hörde jag hur han, den där snygga saken, mumlade nåt och sen såg jag hur han mixtrade med pannan. Eftersom jag anser att han är oerhört manlig när han gör sånt där så lägger jag mej inte i. Jag låtsas istället för en sekund att han är karln i huset så att säga och det känns så bra att ha nån som kan sånt där. Ja, nån som vet hur knapparna ska vridas.


För nån timme sen kom jag hem och när jag öppnar dörren slår värmen emot mej. Eftersom jag inte vet VAD och HUR knapparna har justerats så försöker jag såklart få tag på karljäveln. Det slutar med att jag skickar ett SMS (SOS) till hans pappa med texten "Om du ser till din förstfödde son, be honom ringa och berätta vad han vred på eftersom mina element är varma mitt i sommaren".

Då ringde han. Han talade om vad han vridit på och sen mumlade han nåt som jag tror betyder "den där pannan är ju helt jävla dum i huvet".


Jag har stängt av huvudströmbrytaren nu och funderar på att ta mej en sväng ut i blåbärsskogen medans elementen svalnar.


För övrigt tycker jag fortfarande att han är snygg.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards