Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Anniqa - 25 juli 2010 10:36

På Lidl finns det ofta en massa kula saker. Tex vita korvar i glasburkar, matolja i otroligt rangliga plastförpackningar och färdiga hamburgare. -Ja, med bröd å allt.


  

Fiffigt va!


Ja, sen har vi alla kula SAKER! Jag har tex köpt en så kallad strykstol, en hopfällbar stol som man kan ha så högt upphissad att det nästan ser ut som man står. Bra att ha när man är på marknader om man vill vila ryggen och benen lite utan att se ut som en jädrig lat knalle. Det finns ett ordspråk som säger "En sittande knalle är en DÖD knalle" och då menas det att man inte säljer ett skit om man sitter nerdegad bakom disken. I alla fall inte om man sitter på en för låg stol så bara näsan syns. Min strykstol kringår detta och det är ju fantastiskt fiffigt!


Nu har jag varit där några ggr i ärendet att tex köpa salt eller billigt godis och då fick jag syn på det. Något ibland det roligaste jag sett på länge. Ett glasstrutsjärn. Jag var in på Lidl 2 ggr utan att köpa det men sen stod jag inte ut längre utan åkte tillbaka och nu är det mitt.


Jag var såklart tvungen att testa det på momangen och här har vi resultatet av det första provbaket. Det fanns recept med men jag körde efter mormors rullrånsrecept.



Nu funderar jag på om man även skulle kunna göra tacokorgar om man ändrar lite i receptet. Kanske nåt att kränga till Claes på Tacobaren här i Söderhamn...  


Efterhandsfix för EBs skull: Bild på själva järnet!

     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards