Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Anniqa - 31 augusti 2011 22:42

Såg hur jädra klämkäckt det senaste inlägget blev och måste ju komma med en bikt.


I kväll har jag mest hasat runt, suttit och suckat och längtat efter ungen som for till Umeå för att leva studentliv och jag har inte fått just någonting gjort. Latmasken satte helt enkelt klorna i mej och nu har jag bäddat ner mej så jag blir lite allertare i morgon.


Abend!

Av Anniqa - 31 augusti 2011 21:00

Nu har vi bott här i kåken i drygt en månad och det är en bit kvar innan man obehindrat kommer att springa runt i strumplästen, gå och lägga sej i soffan och mysa med en tidning eller ligga och dra sej i sängen på morgonen.


Mycket har vi ju fixat men som alltid när det gäller hus och fixning så skapar arbete mera arbete och man måste ju ta det som är viktigast först och det som är akut tar man före allt annat.


I helgen var det tex dags för taket på utsidan. Det visade sej tidigare i somras att det regnade in i stugan och vare sej jag eller han som är så snygg vill ha sydväst på oss när vi äter frukost. Gossen och hans far rev bort takpannor på den del av taket som hade första tjing och så byttes det papper och en och annan planka där det behövdes, på med ny läkt och sen dit med takpannorna igen och då hade de genomgått en förvandlig av mej. De var fulla av mossa och det har man ju lärt sej är en dålig sak att ha på tegeltak. Det är så illa att det kan vara mossan som är roten till det onda och att det är den som har sett till att vattnet har runnit innanför pannorna och inte på utsidan... Förresten så heter plankorna de satte dit "råspont" för det VET jag för jag har varit och köpt dom på ByggMax med släpvagn å allt. Det var jag och gubbarna med snickarbälte som fajtades om de rakaste och kvistfriaste träbitarna där på lördag förmiddag. Takläkt är ju ett annat fint ord som man har lagt till husägarordlistan....


Åter hemma var det jag och en stålborste som fajtades mot mossan och man får en fantastisk träningsvärk av att stå på ett tak och fixa! Alla tre hade sk potatisplockarträningsvärk när vi kom ner. Ja, hela ryggen och baksida ben liksom.


Eftersom jag klarar det skapligt att ta mej upp på taket och att vistas där men har en benägenhet att bli så rädd att jag blir folkilsken när jag ska ner så körde jag så långa pass som möjligt. Det blev väl typ halv 2 till halv 9 med ett avbrott för macka och toa och som sagt... man sov ovaggad. Jag hann upp och borsta klart på söndan innan jag var tvungen att åka på andra uppdrag. De andra två körde fredag, lördag, söndag och jag kan ju bara gissa hur slitna de kände sej!


Nu till helgen ska projektet upprepas med nästa del av taket om vädret så tillåter. Hej och hå!


Nåja, vi har ju bastu i kåken och det vete tusan om den inte ska invigas i helgen efter takjobbet. Vi har förresten även ett bubbelbadkar! Det skulle ju inte var så pjåkigt att inviga det heller men det fattas nåt filter så nu åker all skit runt runt istället för att fastna i filtret och eftersom det inte ens är vår egen skit som åker runt runt så vill vi nog gärna ha det där filtret innan vi hoppar i.


Jag slank in på firman en sväng innan jag åkte hem. Jag hade lite beställningar att fixa med och när jag ändå var där så passade jag på att städa lite. Planen är att jag ska hinna massera lite på fredag och då är det ju kul om det ser hyfsat ut. Jag kastade in lite disk i maskinen också och fick fart på den och sen efter en stund skulle jag bege mej hemåt.


Nu var ju telefon som vanligt borta så jag gick runt och letade den lite tills jag kom ihåg att det sista jag gjorde innan jag laddade in disken var att SMSa. Japp, där framför diskmaskinen låg den. Det är en bänkdiskmaskin så telefonen låg så fint där framför den på bänken.


Men men... det var då väl FAN vad det såg knepigt ut där vid telefon... vad ääääär det???? JO, det var LÖDDER!!! Alltså, alla vet väl att man tex inte använder handdiskmedel i diskmaskinen... och det jag hade klantat mej på var att se fel på massageoljerester och tvåltillverkarrester i ett litermått som åkte i disken. Det var rätt mycket kvar i kannan men jag kastade in det ändå och nu hade det bildats nåt så fantastiskt mycket skum i den lilla lilla diskmaskinen. Det löddrade ut ur alla skrymslen och vrår och det var baske mej inte lätt att få den att sluta löddra! Jag kom att tänka på sagan om gröten... den där grötgrytan som löpte amok och som nästan fyllde en liten by med gröt innan huvudpersonen i sagan kom på hur han korrekt skulle säga för att få gröten att sluta upp med dumheterna...


Mobiltelefonen vad dödförklarad under en lång period i kväll men för en stund sen kvicknade den till igen.


Skönt att nån får sej ett bubbelbad!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards