Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Halvvägs till 84

Av Anniqa - 18 april 2010 22:30

Ännu en födelsedag har passerat och med detta har jag och dottern konstaterat att jag är halvvägs till 84. De första 42 åren har ju gått rätt bra så vad är det som säger att det inte ska fortsätta i samma käcka stil?!


I serien "krutgummor vi minns" har vi tex min mormor Viola. Hon var glad, sprallig och obotligt envis in i det sista. Viola spelade melodikryss och plockade svamp och bakade massor med olika sorters puddingar. Jag spelar redan (fortfarande) melodikryss och gillar att plocka svamp, puddingarna kanske kommer senare. Med åren liksom...

Dotterns gammelmormor Edit, såg inte en dag äldre ut än 70 den dan hon firade sin 90-års dag och går berättade morsan om min mormors syster, morsans moster alltså, Astrid. Astrid är född 1920 och är blir således 90 bast i sommar. Nyligen var hon på sjukhus en sväng och fick där dela rum med en herre. När Astrid varit ute på ett litet ärende och kom tillbaka till rummet möttes hon av denne herre som körde in handen innanför särken på henne och klämde henne på tuttarna! Senare på kvällen när det var dags att sova ropade herren till henne: "Astrid, kom och lägg dej här hos mej!" Astrid var inte så sugen på att gosa med honom så det slutade med att han fick byta rum men håll med om att det här inger ett visst hopp inför kommande ålderdom!



 
 
Ingen bild

Helena

18 april 2010 22:48

Hahahahhahahahahahahah jag dööör hahhaha

 
Ingen bild

Camilla

19 april 2010 08:34

Ja du vännen, jag har ju jobbat inom äldreomsorgen och visst kan vi leva på hoppet för där fick jag vara med om saker som jag inte kan gå in på här. Men driften verkar då inte avta hos männen i alla fall :-). Det gäller väl att ta saken i egna händer :-) Det gjorde de!

 
Ingen bild

åke

19 april 2010 10:38

...men en riktig pudding är du ju i alla fall...

 
anniqa

anniqa

19 april 2010 17:40

Helena: håll ut, du är också snart där!
Camilla: hmm... hoppfullt eller skrämmande, det är frågan.
Åke: men tack du!

http://anniqa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

20 april 2010 19:00

Grattis, grattis, tänkte på dej den dagen men fick inte iväg nån gratulation. Nä du att bli gammal är inget att oroa sig över. Lita på en i branchen! Dricka vin vilken eftermiddag som helst med några kamrater, sämre kan man ha det. Man kan till och med få lägga sig i sängen innan man börjar vina om man skulle bli ostadig på benen. Härligt !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards