Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

Men.... BUSBILEN då!!!

Av Anniqa - 14 juli 2010 23:05

Jag hämtade hem dottern i kväll och på vägen hem passade vi på att handla lite på E-center. Det blev det vanliga; turkyoghurt, keso, ägg, nötter.....Turkyoghurt hade man ju knappt smakat för nåt år sen och nu finns det alltid i kylen. Samma sak är det med kyckling. När jag var liten åt vi höns med ris. Nu är det kycklingfilé var och varannan dag baske mej. Tiderna förändras och med den menyn.


Jag är en sån där som alltid försöker ställa bilen på samma ställe. Mitt ställe på E-center är på den raden som är närmast bensinpumpen och på 2-4 plats närmast E-center. Där är det nära till kundvagnar, skugga om man har tur och nära till entrén. När vi handlat klart gick vi alltså med raska steg däråt. Om jag varit själv skulle jag ha börjat fundera på om jag är lite gaggig men även dottern såg förvånad ut så jag fattade att hon också var inne på att vi ställt bilen på det vanliga stället.


Tja, där stod vi med handen skuggande solen i ögonen och spejade ut över parkeringen för att finna den bortsprungna bilen och efter att ha svept med blicken fram å tillbaka några ggr fick vi syn på den. EN BRA BIT BORT!


Tackom och lovom så var det rätt folktomt på parkeringen så den hade kunnat rulla utan att stutta i nåt. FAN om den hade rullat på nån dyr och fin bil!


Nu ska jag vara lite mera noga med att dra i handbromsen och lägga i växel igen. Saker har hänt förr av samma anledning....


Tar det en annan dag för nu ska jag massera dottern men här kommer en bild såklart!


  

Ser du den... den lilla röda en bra bit bort. Vi står på utgångsplatsen och plåtar.



 
 
jennie

jennie

14 juli 2010 23:23

men jag säger då det! busbilen då, tokigt!

http://skrivenavjennie.blogg.se

 
Ingen bild

Sulan

15 juli 2010 00:46

Skrattar hejdlöst vem annars och snacka om tur jösses ;)))

 
Ingen bild

Mjölkmamman

15 juli 2010 02:57

Det har jag anat länge, att den bilen var något i hästväg.....
Autopilot kallas det..

 
Anna Århammar

Anna Århammar

15 juli 2010 17:02

Jisses amalia:-)

http://knejs.wordpress.com

 
Ingen bild

Sanna och Marika!

23 augusti 2010 11:28

Åhh herregud!
Vi skrattar så tårarna rinner!
Det ska då vara du Anniqa Löfgren som Marika sa!

Anniqa

23 augusti 2010 18:55

hehe, tackar för det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards