Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Jag har fått en ny vän! Undrar vem det är?!

Av Anniqa - 17 juli 2010 09:47

Jag har lite svårt för att uttrycka mej på främmande språk och nu har jag hamnat i den situationen att jag är så illa tvungen att konversera med vissa utländska kunder på mitt jobb på engelska. GISSA om jag blev lyrisk när jag hittade Google translate!


Nu försöker jag sköta det mesta mailvägen och skriver bara in texten jag ska skicka på svenska i google translate, väljer vilket språk det ska översättas till och VIPS så är jobbet gjort.


Fast, det kan ju bli lite knäppt om man översätter det rätt upp och ner bara så jag brukar kika till och rätta om det ser för knäppt ut och jag håller mej till att översätta till engelska för där har man i alla fall en liten chans att se om nåt ser helt galet ut.


Exempel på klassiker inom dålig översättning:
Svenska: Det är ingen fara på taket
Engelska: There is no danger on the roof


Nu har jag fått ett mail från en okänd person. Undrar om den har använt google translate tro... och hur kan männsikar ha blivit så intresserad av mej!!! Känns eventuellt som ett massutskick.... men läs själv:


"HEJ
Mitt namn är Cara,
Jag såg din e dag på www.shaktimattan.se och jag blev intresserad av dig kommer jag också vilja veta er mer, och jag vill att ni skicka ett mail till min e-postadress så att jag kan ge er min bild för du vet vem jag är här är min e-postadress (
xxxxxxxxx@yahoo.in) Jag tror att vi kan gå härifrån! Jag väntar på ditt mail till min e-postadress ovan. Cara
(Kom ihåg avståndet eller färg en ålder spelar ingen roll, men frågor som älskar mycket i livet)
                       
Kom ihåg att kontakta mig och remian beless,
yoors nya vän
Cara."

 
 
Ingen bild

Mjölkmama

17 juli 2010 17:17

Oh jag har fått såna oxå, måste spara ett nästa gång. Verkar vara någon sorts äktenskapsförmedlign. Men tyvärr får jag bara från tjejer :-( Nån här som vill att jag vidarebefordrar dom?????? ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards