Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Det bor en ekorre i oss alla

Av Anniqa - 28 juli 2010 01:04

Det blev ju lite sämre väder nån dag, nästan lite kallt och VIPS så tycker man liksom att det är höst. Alltså greppade jag en liten hink och begav mej ut i skogen för är det höst då ska det samlas.


Jag blir liksom lite som en ekorre på hösten, det känns inte riktigt bra om jag inte får proppa in en massa bär och svampar i frysen. -Ja, nu äter ju inte ekorrar svamp... men ni hajar.


Det jag skulle samla denna gång var blåbär.

Jag hittade ett riktigt fint ställe precis i närheten av där jag bor, neråt sjön. Trivsam! Kolla bara!!!

Blueberry hill  


Några som fått nya och oanade krafter av regnet var MYGGORNA. Jädrar vad många och hungriga dom var! och jädrar vad dumt att jag inte hade med mej nåt myggmedel, tex det som jag själv tillverkar och har sålt en hel del av denna sommar... DET skulle man ha haft med sej. Istället gick jag där och plockade och viftade och klappade mygg. Hade som vanligt en luvjacka med mej och försökte liksom rädda det som räddas kunde genom att dra upp luvan. Jag tror ta mej tusan att de bet mej genom kläderna för det stack och kliade till sist överallt!


Jag gav upp när en joggande kille nästan snubblat sej fördärvad när han tittade på mej där jag satt på huk i skogen och såg ut som döden i Ingmar Bergmans tappning.


    

"Jag har sedan länge gått vid din sida..."


Just nu står det 1-0 till myggorna men vänta ni bara!


Uppdaterin på uppdrag av den affärstänkande dottern:
Min webbshop med tex MYGGDEO för 60:- (giftfritt myggmedel)
www.hemkokat.nu



 
 
jennie

jennie

28 juli 2010 12:01

HAHA! Men mor, ett hett tips, länka myggdeon vettja! Till webbshoppen alltså :)

http://skrivenavjennie.blogg.se

 
Ingen bild

Ulrika

28 juli 2010 19:05

Känner igen mej, man måste samla. Ett litet tack också för att du håller dej borta från "min" strand så att solen skiner på mej ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards