Alla inlägg under juli 2010

Av Anniqa - 11 juli 2010 23:15

För det första hittade jag några kort i kameran... Sen så var det ju det här med klädseln. Inget är väl egentligen helt fel på ett evenemang där så många olika stilar blandas men något som är RÄTT är en otroligt gammal och sliten t-shirt inhandlad på nån festival för en massa år sen. En kille hade tex en tröja från nåt jippo som begav sej 1985. Helt rätt!


Nu ligger man ju lite efter men man skulle ju ha köpt sej en t-shirt från i år och sen spart den för att kunna använda den om 15 år. En affärsidé vore att köpa på sej ett lager med årets tröjor och sen tumla dem sådär 50 ggr på raken så de ser rikigt slitna ut och sen sälja dem om 5 år till folk som missat men vill vara rätt.


Publikhavet 


Vilsen tant i blommigt. Bakom till vänster, bakom gallret in till ölavdelningen: kille med skinnväst m nitar och matchande hjälm. Helt rätt.  

Av Anniqa - 11 juli 2010 20:34

Han som jag gillar att umgås med köpte biljetter till Rock weekend i Mohed för några månader sen och nu har vi varit och provat på festivallivet.


Det var otroligt trivsam stämning och det var maffigt att se alla tält och jag funderade ju såklart direkt "HUR HITTAR MAN TILL RÄTT TÄLT!?" Antagligen gör man inte alltid det men eftersom det var så trivsamt där så kanske det inte gör så mycket om man råkar ramla in i fel tält fram på morgontimmarna. När vi skulle ramla hemåt i går kväll fick jag syn på en krake som somnat med bara ben och öppen tältdörr. Myggorna klappade händerna av förtjusning och eftersom vi gick på utsidan av staketet in till campingavdelningen så bad jag en kille på insidan om hjälp att få in benen på killen som sov och att få igen dragkedjan. Utan krusiduller fipplade han in benen på den för honom helt okände människan och fixade och trixade med dragkedjan tills han var utom räckhåll för myggor och knott. Vilken hårdrockare!! Jag blir rörd bara jag tänker på honom :o)


Alla åldrar var det och en liten tjej satt på axlarna på sin pappa när Deep Purple uppträdde. Hon hade det väldigt trassligt med fingrarna för att få in det rätta hårdrocksgreppet. Jag har samma problem men efter lite justeringar så fick både hon och jag till det. Deep Purple bildades förresten samma år som jag föddes, 1968. Pigga gubbar tycker jag.


Hur är det förresten med rockmusiker. Många äldre blir ju kvällströtta men morgonpigga. Blir man inte det om man spelar hårdrock ett helt liv? Annars så måste det ju vara sketajobbigt att åka på festivaler där man kanske ska upp på scen mitt i natten. Undrar om de borstar tänderna innan de går upp på scen och har pyjamas under skinnbrallorna så det bara är att tippa omkull när det är färdigspelat...


På fredan blev det nattbuss hem och efter det en riktigt mysig promenad från stan upp till Nymåla. Mina skor var jädrig hala. På INSIDAN så jag fick gå och spreta med tårna för att de skulle sitta kvar. Det slutade såklart med skavsår på lilltån och att jag gick barfota. Nu har jag fått fila ren fötterna. Vet inte om asfalten har smält i värmen eller vad det kan vara. Svarta var dom i alla fall. Som tur var kunde vi mellanlanda på den snygges jobb för att låna toaletten och i ärlighetens namn så snodde jag med mej en kopp cuppoccino på promenaden. Smarrigt och värmande. Vi kom hem nån gång vid halv 4 på morron tror jag och gud vad min säng var skön då.


I går fick vi skjuts av den snygges brorsa och jag kan inte nog betona hur mycket jag uppskattade att slippa ta den där promenaden hem från bussen en gång till. TACK SNÄLLA SNÄLLA!!!


Nyss satt jag ute och käkade och kollade i veckans tidningar. Såg den här annonsen som jag tycker ger ett riktigt stilpoäng till firman som satt ut den.


  

Fiffig annons, festivalarmband, hårdrockspose.


Många bekanta träffade man på och det var skoj men det skojigaste tycker jag nog ändå att det är att göra såna här kula saker med den där snygga killen jag känner. Nu vill ju inte jag vara sämre än honom så jag har också fixat en grej. Ja, nu har man ju så att säga fått blodad tand så på fredag är det dags för musikevenemang igen.


Vad? ...harkel, jo... vi ska åka till Stenegård i Järvsö på Diggilooo..... Värsta coolt. Nu kan jag ju både headbanga och göra hårdrockstecken med båda händerna samtidigt så nu ska jag minsann rocka fett.


Artister på Diggilo är bla Alcazar, Moje och Lasse Holm.

Av Anniqa - 9 juli 2010 14:26

Jag jobbar på Krukis idag.


Krukis heter egentligen "Krukmakeri & Hantverk" och ligger mitt på gågatan i centralaste Söderhamn. Guldläge med andra ord.


Nu är det festivalyra i stan och det är riktigt lattjo att kolla in alla skumma typer som dragit sej inåt stan från Rockweekend i Mohed. Den främsta anledningen är förmodligen för att besöka bolaget men en del har faktiskt yrat in till mej också. Det är rätt mycket utländska turister och med min språkbegåvning blir det inte bara förvirrat, det blir även underhållande för de som hör på.


Som för en stund sen när jag snackade med ett par från tyskland och undrade varför tyskarna är så galen i älgar. De köpte det vi hade i butiken med älgtema och jag passade på att förklara för dom hur KUL det är att spela musik för älgar. De stannar liksom upp och viftar med öronen för de blir så förvånade. Jag körde såklart mest teckenspråk och jag riktigt känner hur jag såg ut som en förvånad älg med viftande öron. Undrar förresten om det är mycket älg på festivalen...


Här utanför butiken har vi det väldigt fint. Vi har ett litet bord och två stolar som vi pyntar fint med det vi säljer.



Fint va! Se även www.krukis.se


I morse när det var som mest med folk i farten här utanför var det en som passade på att vila benen på en av de här stolarna. Det var en pisspackad herre på uppskattningsvis 83 år. Han satt här och vinglade med en ölburk och rökte så jag var orolig för brandvarnaren här inne och till sist kände jag att jag måste be honom flytta sej.  Jag gick alltså ut och sa nåt i stil med "Hej! Du, jag vill inte att du sitter här och röker och dricker. Jag är rädd att det blir dyrt för dej om du råkar aska eller spilla på något här" (fårfällar, trasmatta, keramikgrejor, linnesaker...) Farbrorn sa nåt om att "Men HÖRRÖ!!! Jag ska bara röka klart och dricka ur den här söörrööö så ska jag gå sen. HATA mej inte för det!!!" Jag sa nåt om att hata är ett starkt ord och att det inte alls var såna känslor inblandade i mitt beslut men att jag som sagt absolut ville att han skulle flytta på sej på momangen. Då pekade han tvärs över gatan och morrade "TITTA, ser du löpsedeln!?"



Hmmm.... Nu SÅG han ju inte så farlig ut men jag fattade liksom budskapet. Jag bad honom i alla fall vänligt men bestämt att gå en gång till och hotade med att tillkalla vakt om han inte packade sej iväg. Sen var jag tvungen att gå in i butiken och ta hand om lite kunder. Farbrorn vinglade iväg och jag pustade ut. Ett ögonblick senare kom han dock tillbaka. In i butiken. Nu ville han ha beröm. "Ja, nu har jag flyttat på mej, kalla på POLISEN nurå om det är det du vill!" sluddrade han ljudligt så tanterna jag hade på besök ryggade tillbaka. Inne i butiken har vi lotteri på en fin kniv som fram tills nu låg framme på disken. Det gör den inte längre. Jag tycker det är trivsammare med piercade rockungdomar än fulla sura gubbar.


Undrar förresten om ölburken är kvar här ute? Farsan sa att panten skulle gå upp i höst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards