Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Men när kommer valparna?!

Av Anniqa - 17 augusti 2011 23:02

Han som jag numera bor med har visat sidor på sista tiden som jag inte tidigare lagt märke till. Eller så har jag helt enkelt blundat för dom.


Låt mej berätta:
Ni vet hur det kan vara när man är sådär skittrött och ska sova. -Precis när man håller på och somnar så kan man få för sej att man ska gå utför en trappa eller att man sitter på en gunga och så ramlar man! Alltså, man drömmer det fast man nästan är vaken och då, precis när man ramlar så rycker man till så man nästan flyger ur sängen. Nån mer som har det så eller är det bara jag?


Har ni kollat in en hund som sover någon gång? Det är inte helt ovanligt att dom smågläfser och rycker i sömnen och jag har en teori om att de drömmer att de jagar sork eller nåt annat festligt när dom håller på så. Det händer att dom liksom ligger och krafsar också och sen kan dom liksom småflina för sej själv och då tror jag dom har fått tag på en riktigt fet sork i drömmen.


Han som jag sover med om nätterna ligger också och gläfser och rycker i sömnen precis när han håller på och somnar när han är rikigt trött och det har hänt att jag har frågat honom om han jagar sork men jag har inte fått nåt bra svar, bara ett morrande liksom.


Igår när vi skulle gå å sova var det ett himla bökande. Karln är ju 2,5 dm längre än jag och det kan ju vara så att täcket inte räcker till lika bra från topp till tå för honom för till men mej men till sist var jag tvungen att fråga honom om han var skendräktig?! Han bökade runt i sängen som en skendräktig tik som bereder ett bo till sina små valpar och nu undrar jag så smått när valparna kommer?


Och blir det lugnare på nätterna då?


Annars så har jag annat som stör om nätterna också. Mitt vänstra knä tex. Det vägrar sova om det inte får en kudde under sej. Man kan ju undra om det var smart att köpa ett hus med fyra våningar när man är 43 år och har ett tramsigt knä....


Nä, här sitter jag och sitter. Jag målar element i kväll och för att orka ta tag i det dracks det nåt glas vin till maten. Nu jäklar ska här målas.


Abend!



 
 
Mats

Mats

18 augusti 2011 03:39

Så, när kommer valparna? Det där med vin lät bra, element är ju ganska stora ;-)

http://www.arhammar.nu

Anniqa

18 augusti 2011 19:57

Jag tror inte det blir några valpar för han har inte fått nån valpmage :o(
Det är tråkigt att måla element men roligt att dricka vin och vips har man fått en neutral känsla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards