Direktlänk till inlägg 10 november 2011

HALELUJA!

Av Anniqa - 10 november 2011 21:02

Men som jag har letat!!!

Saken är den att jag har ett starkt behov att få blodcirkulation ända ut i fötterna och därför råvägrar jag att ha strumpor som sitter åt i vristerna. Har jag såna strumpor så får jag en inskavd kant på vristen och om man bortser från att det är kraftigt missprydande så är det ju ack så obehagligt också. Dessutom så får jag för mej att det inte kan vara så hälsosamt.


Ja, är det något jag brukar predika om för folk så är det vikten av att ha en god blodcirkulation! Blodets uppgift är att transportera syre till alla celler i hela kroppen och på vägen tillbaka tar blodet med sej slagg, kroppens avgaser så att säga, för att göra sej av med den skiten. Har man en taskig blodgenomströmning så får cellerna inte syre, och skiten blir kvar. Tex kan det här hända när man har en väldigt överansträngd och spänd muskel. Muskeln blir så spänd att blodet har svårt att komma fram. Man får en lätt syrebrist i muskeln och det bildas mera slagg. Slagget kommer inte bort och vips har man fått en förgiftning i muskeln och en inflammation är ett faktum. AJ vad det gör ont! Jamen samma sak är det ju med hela kroppen såklart! Man kanske inte får en inflammation i fötterna av att ha sträna strumpor men man får i alla fall kallare fötter än om man har fart på flödet. Jag får dessutom en läskigt gråblå ton på mina fötter när dom är kalla så nog vill man hålla dem frostfria allt.


Hur som haver...

Jag har letat och letat och letat efter braiga strumpor och för några veckor sen trodde jag att jag hade hittat en bra modell på Lindex. Jag köpte 4 par. Efter att ha haft ett par på mej en dag gav jag hela högen med strumpor till dottern som inte alls har det här problemet. Hon blev glader så det var ju kul.


Hon fick dem av mej när vi var upp till Umeå och hälsade på henne och eftersom jag fortfarande led brist på strumpor hade jag det lite som ett tema de två dagar vi gjorde stan. Jag avverkade en hel hög med butiker men hittade inte några sk diabetesstrumpor. Suck!


I kväll var jag in en sväng på Ö&B här i Söderhamn och fick för mej att kika på strumputbudet. Men gissa hur entusiastisk jag blev när jag hittade strumpor märkta med "LÖS RESÅR"!


Jag köpte 4 par så nu hoppas jag innerligt att de här funkar och om inte har jag en liten julklapp till dottern klar kan man väl säga :O)

 
 
Ingen bild

Birgitta Norén

11 november 2011 07:45

Besöker aldrig ni knallar varandra på marknaderna? Det är ju där man hittar strumpor med lös resår. Och varma, sköna ullstrumpor :-)

Anniqa

11 november 2011 11:42

Jomen det är ju det vi brukar göra men när jag var i rättvik var det sån fart så jag "fick" inte vara borta från mitt marknadsstånd just nåt. De knallar som stod i närheten hade bara såna där med strypresår. MEN jag köpte alpackastrumpor häromsistens, de är fantastiska de med. Varma sköna men ändå tunna OCH med lös resår :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards