Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Anniqa - 10 februari 2011 19:18

Något stort har hänt här hemma i Söderhamn!


Vi har fått en alldeles egen Willys butik. Visserligen bara en Willys Hemma butik men ändå.


När jag är till Gävle brukar jag passa på att gå in på Willys och kolla vad de har. De har bla en superfin frukt och gröntavdelning och det finns en massa fiffiga storförpackningar och sånt gillar jag. Man kan tex köpa 5 kilo fryst hackad lök om man vill. Nu vill jag inte det men jag gillar känslan att ha möjlighet till det. Frysta bär och kyckling och lax brukar det bli för mej åsså en massa onödigt godis förståss...


Sen har dom ju för all del diverse konstigheter också. Tex komage på glasburk och det är ju bra att det finns något för alla smaker.


Utbudet i en Willys Hemma butik är såklart inte lika gediget som i de stora "riktiga" Willysbutikerna men eftersom Lidl har visat att Söderhamnarna gillar lågpris så tycker jag det är lite kul med en lågprisbutik inne i stan och inte utanför. Att sen denna lågprisbutik råkar ligga precis mitt emot Krukis (Krukmakeri & Hantverk som jag är med och driver tillsammans med ett gäng duktiga hantverkare) gör ju inget alls. Hurra för allt som kan ta tillbaka folket till stadskärnan igen!


Men, det var ju det här med att hitta lugnet det här skulle handla om.


Det var där i den ohyggligt långa kön till kassan på Willys som jag hittade mitt lugn. Det händer ofta när jag hamnar i en kö. Vissa blir oerhört stressade av att köa. Jag har bestämt mej för att det är ett enastående tillfälle att göra absolut ingenting alls och det brukar sluta med att jag står och glor tomt eftersom huvudet är tomt på tankar. Jäkligt skönt!


Hoppas att det är kö nästa gång jag ska handla där också.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards