Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Anniqa - 26 februari 2011 12:22

Nu har man ju tagit sej igenom några lördagskvällar med Melodifestival och det hänger på folket vilka låtar som går vidare.


I den första deltävlingen ringde jag och röstade på Dilba.

Dilba fick minst antal röster.


Då skulle man ju kunna tro att jag har lite taskig smak då men se då är det flera som lider av den åkomman. Dilbas låt visade sej vara den mest nedladdade låten av den omgångens låtar.


Minns ni den inte?

Här är den:


Min motivering är att den är så jädra snärtig! Värsta Madonnalåten och eftersom jag är en inbiten Madonnafan sen unga år (nåja, hon var bättre förr...) och bara sådär i förbigående måste jag ju nämna att jag minsann varit på Madonnakonsert i Göteborg! -blond ambition tour, 1990. Sketabra det!


Jo, men sen har ju lördagarna rullat på här och för nån vecka sen var det dags för Babsan att få framföra sitt bidrag.


Redan då jag fick höra att Babsan skulle vara med började jag muttra saker som "men vafan ska det vara en massa såna där tramsbidrag med för?!" Alltså, jag menar... det är ju en seriös tävling det här och så ska det vara farbröder i rosa peruk och klackskor med. Blah!


Japp, så tog Babsan plats på scen.

Ge mej en spanior framförde han/hon och FY FAN VAD BRA!!!

Texten är underbar, koreografin sitter som en fläskläpp, melodin är som en äkta schlager ska vara och det är bara skitbra!


Gick hon vidare?

Nope.

Ok, här är Babsan också då:


I kväll är dags igen. Hurra!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards