Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Anniqa - 11 februari 2011 17:05

Väldigt mycket snö har det kommit i går kväll och i natt och eftersom det har blåst alldeles fantastiskt i samband med denna nederbörd så har det bildats drivor på de mest opraktiska ställen.


Tex utanför mitt hem.


I morse höll jag på i en timme med att skotta mej först ut från lägenheten, sen fick jag skotta fram garaget och eftersom jag har ett av de garage längst bort så hade de mera morgontidiga grannarna skottat bort den snö som låg utanför deras garage bort mot mitt håll. Hej och hå, bara att skotta. Inne i garaget var det en stor driva med snö som jag fick skotta bort och när jag hade skottat bort den fick jag skotta en gång till utanför garaget för det hade drivit igen.


Just det här att det driver igen tycker jag känns klimatsmart på nåt sätt. Jag menar, vilken återvinning!


Jag snackades just med min mor och undrade om hon också varit ute och lekt nåt i snön idag. Morsan är 70+ har hjärtflimmer och en trilskande galla. Dessutom är hon benskör och det gör att hon inte längre är så lång och ståtlig som hon var i sin ungdom. Som längst har nog människan varit 159 cm och nu är hon betydligt kortare.


Jodå, hon hade varit ute och skottat. När hon öppnade dörren i morse hade hon snö till hakan! OCH ordentlig som hon är hade hon snöskoveln i förrådet sådär 5-6 meter bort. Hon fick åla som en säl på snön och sen skotta sej tillbaka och det är sånt här som kan göra mej lite orolig. Hon kan ju komma bort i snön liten som hon är!


Om nån ser en liten liten tant sticka upp ur en snödriva på Fyrkanten i Stråtjära, snälla: ta in henne och tina upp henne!

Av Anniqa - 11 februari 2011 11:35

Det är få saker som kan få mej så i obalans som en tramsande skrivare!


I slutet på sommaren var jag så att säga ekonomisk och skickade efter toner till min fantastiska skrivare. Satte i den svarta tonern och det funkade finfint.


Några månader senare var det dags att byta nån av de andra färgerna och eftersom jag varit så ekonomisk så hade jag såklart beställt av alla färgerna samtidigt.


Det blev bara skit av allt, färg läkte ut och det slutade med att jag ringde och reklammerade tonerna och fick pengarna tillbaka helt och hållet utan krusiduller.


Eftersom jag är så himlans ärlig så sa jag som det var, att den svarta funka fint men inte de andra. Jag behövde inte ens returnera tonerna så man anar ju att firman fått tillbaka flera av samma modell.


Förra helgen gav sej jag och den snygge på den andra skrivaren jag har, den som står hemma. Eftersom han helst inte vill att jag berättar om den operationen så kan jag väl bara nämna att den endast är lite sämre nu än innan vi gav oss på den och att det inte alls är så svårt att tvätta bort tonerrester i ett helt badrum som man kan tro!


Sen var vi ner på firman och kikade på den skrivaren som står här eftersom den redan då tramsade och trodde att vi fick fart på den. Det fick vi inte kan jag säga med facit i hand.


Nu är det som vanligt lite akut för mej att få ut etiketter till en massa burkar med cremer och jox och DÅ väljer fanskapet att gå i strejk. Å ena sidan skriver den inte ut svart så bra, men å andra sidan så gör den en bred gråsvart rand efter hela högersidan av pappret. Jävlar vad förbannad jag blir!


Nu har jag fått tag på en toner i en lokal butik och hoppas verkligen att det här kommer att funka. Annars måste jag ner på Willy:s och köa för att få tillbaka balansen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards