Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Anniqa - 22 februari 2011 21:53

I somras hade jag två veckors semester.


Jag var i och för sig på två marknader under de två veckorna men annars var jag lat och ledig.


Jag och gossen som jag envisas med att träffa åkte tex ner till hans bror i Halmstad och en av dagarna åkte vi till Ullared!


Där drogs vi lite smått med i shoppinghysterin och jag vet att gossen har fått konstiga frågor från sin mor då hon hittade hans gigantiska förråd av duschtvål som han laddat på sej under resan.


Jag har gör ju tvålar och schampon och sånt med det är väl för tusan kul att testa nåt annat då och då och därför klippte jag bland annat till på en hysteriskt stor flaska med tvål med oliv och mjölk.


???


Alltså, låter det som att det luktar gott?!


Olivspad är inte den godaste doft jag kan komma på och att ha mjök framme i rumstemperatur är inte heller så rart för nosen.


Nu visade det sej att denna oliv/mjölk tvål luktar något så trevligt som päronfestis och därför har jag, den snygge och dottern och för all del säkert nån annan som varit och hälsat på och lånat duschen gått omkring och luktat lite päronfestis i 6 månader.


Nyss tog jag en dusch för att inte frysa ihjäl och då tog jag till sist den sista slatten i flaskan. Det är med blandade känslor jag slänger den tomma förpackningen för den har blivit som en gammal vän.


Det jag har lärt mej av detta är i alla fall detta:


Lita aldrig på att doften på en tvål stämmer överens med beskrivningen på flaskan och köp aldrig mer en tvålflaska som innehåller en liter tvål. Den är otroligt otymplig de första 3-4 månaderna och sen blir den tramsig och ramlar omkull hela tiden. Det tar en evighet att få ut de sista dropparna ur flaskan på slutet och du får förmodligen åka direkt till soptippen med flaskan eftersom den är så skrymmande att den inte får plats på nån vanlig sopsorteringsstation.


Japp, här är den då för er som känner att ni inte kan låta bli att köpa en onödigt stor tvålflarra.


  

... och största anledningen till detta blogginlägg är egentligen att jag är uttråkad för att House ÅTER IGEN har blivit utbytt mot nåt sportevenemang på teven men det har jag beklagat mej över förr så då blir det så här... 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards