Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Anniqa - 25 februari 2011 16:25

För en hel del år sen, då när både jag och en av bröderna fortfarande bodde kvar hemma hos mor och far... då kom vi på att vi hade ett gemensamt intresse.


Fantomen, hette det intresset och eftersom vi båda gillade den tidningen beslutade vi oss för att köpa oss en prenumeration. Brorsan var väl egentligen något för gammal för att läsa Fantomen och jag ville liksom inte heller stoltsera med mitt namn på tidningen. Vi beslutade oss för att använda en pseudonym;
Hidlof Snurbart c/o Löfgren fick det bli och alla var glada och nöjda.


Anledningen till att jag kom på det här nu var för jag sprang på en gammal kompis härom dan och hon har berättat följande för mej...


Hon hade skickat efter lite grejor via postorder men ångrade sej så där hastigt och lustigt och ringde för att avbeställa sina grejor.

Hon heter Anna i andra namn min kompis men det är det aldrig nån som kallar henne för. Ja, ni vet hur det ser ut på vissa brev och paket man får... hela namnet är med och man fattar nästan inte vem det är till. I mitt fall kan det tex stå Annica Viola Löfgren... ingen har någonsin stavat mitt namn med C, ett tag stavades det med K... Nåja, min kompis avbeställde sina grejor och allt var frid och fröjd.


...Tills hon fick nästa katalog. Något måste ha blivit lite fel vid hennes avbeställning för på adresslappens namnrad stod det

"Anna annullera ordern Olsson"


Det är rätt anonymt tycker jag :o)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards