Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Anniqa - 3 mars 2011 17:40

I flera veckor har jag varit supersugen på Smörgåstårta och dottern har en längre tid tjatat på mej att jag ska göra Pölsa.


Jag äter inte Pölsa själv men hon minns att jag gjorde en rejäl laddning med Pölsa när hon var liten en gång. Vi hade fått en hel del älgkött och vissa delar gick alltså till detta storkok.


Igår var det en sån där flängig dag. Först sov jag taskigt på natten, sen jobbade jag mellan halv 8 och 4. Efter det var det raka spåret till min egen firma där jag och dottern sammanstrålade över lite soppa samtidigt som jag rörde ihop ett gäng peelingburkar och packade det sista inför kvällens jippo -Tjejkvällen på IOGT/NTO i Lynäs. En synnerligen lyckad afton måste jag säga!


Jag sålde hemkokat och dottern visade upp sitt UF-företag. Tidningen var där och kolla här vem som kom med på bild!


Jennie Jonsson med UF- Märkvärdigt. Cad-designade smycken är affärsidén.

 

Efter avslutade affärer skjutsade jag hem ungen för att själv återvända till firman en stund, hade en beställning med grejor som måste iväg till Piteå snarast. Eftersom det fattades lite grejs till den beställningen slank jag in på Krukmakeri & Hantverk för att låna lite saker av mej själv.

 

Vi är ett gäng som driver denna butik som en ekonomisk förening och som goda företagare/föreningsmänniskor vi är har vi möte en gång i månaden. Där under dessa möten löses problem, käcks idéer och ätes det gott fika! Jag hade totalt bommat att det var möte i går kväll och fick skämmas lite för det men som tur var för mej var två av damerna kvar i butiken när jag kom åkande. OCH kvar fanns också en smaskig bit smörgåstårta!!! Snacka om att den satt fint!

 

Jag glufsade i mej 2 rejäla bitar och stoppade sen in resten i kylen så att det skulle finnas kvar till den som jobbade idag. -Det var min granne som är gift med hon som skapat smörgåstårtan.

 

I morse när jag åkte till jobbet mötte jag grannen och jycken och meddelade honom att han verkligen hade nåt att se fram emot och då berättade han att nu stog hustrun och gjorde Pölsa!!! Jag var ju inte sämre än att jag berättade att dottern ÄLSKAR Pölsa och jajamen, när jag kom hem från jobbet stod det en redig burk m nykokt Pölsa på bron.

Ungen var lyrisk och jag med för jag åt fiskbullar :o)

 

Jag är i alla fall helt övertygad om att jag har världens bästa grannar!



  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards