Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Anniqa - 24 mars 2011 23:23

Vintern har varit lång och kylig. Många är vi som farit illa och som har varit tvungna att äta konstant för att inte stryka med.


Ja, jag talar om småfåglarna och om mej själv. Det gäller att ha ett skyddande späcklager om man ska palla med den svenska vintern och det är talgbollar och liknande som gäller för att inte så att säga trilla av pinn.


Jag har väl kört nåt alternativ till talgboll i form av mat och lite semlor i kombination med stress, lite sömn och lite motion. Lägg till detta min ålder (snart 43) och ni hajar att det här inte blir klädsamt med för lätt klädsel.


I morgon ska jag och den här snygga, som är oförskämt smal, iväg och simma. Vi gjorde det förra fredan också och det är ju ett bra sätt att gripa tag i problemet. Saken är dock den att jag skulle vilja klä mej i något som är mindre utlämnande tills jag har kommit i min gamla kropp igen. Tex en sån där fiffig burkini som jag läste om för nåt år sen. Nån som vet var man får tag på en?


Helst före kl 12 i morgon!


  Kolla vad fint!

Av Anniqa - 24 mars 2011 21:11

Dottern och jag lever stundtals lite avskärmade från varandra.


Hon tränar och pluggar en hel del. Den här veckan har hon dessutom hunnit med ett besök i Uppsala för att spana in nån skola som hon funderar på att söka till. Förra veckan var hon till KTH i Stockholm och förvirringen är total för både henne och mej. Jag fipplar med datorn, kokar cremer, lagar mat och annat tråkigt som mammor gör. Den här veckan har jag trasslat lite med bilen för batteriet tvärdog vilket resulterade i att jag var tvungen att skaffa ett nytt och sen fick den där snygga killen fippla i det nya och vips hade 2 kvällar bara visslat förbi med sånt krångel. I kväll har jag till och med dammsugit och vattnat blommor. Man är då för huslig...


Men som sagt, det som blir lidande är ju stunderna då man får rå om ungen!


Jag misstänker att hon också tyckte det var länge sen hon blev områdd för i kväll kom hon och gav mej ett fint erbjudande som jag absolut inte kunde motstå.


Jag har fått raspa hennes fötter!!!


För att inte lämna ut henne för mycket vill jag bara säga att man skulle kunna baka bröd till en hel liten by i afrika av det mjöl som filades bort bara på stortårna. Tog och dammade av mina egna fötter lite också och sen satt vi här i soffan och smörjde in våra nyraspade fossingar.


Det kallar jag kvalitetstid.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards