Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Anniqa - 31 mars 2011 23:38

Dottern fixar på med sitt UF-företag. I morgon fredag är det UF mässa på tennishallen här i Söderhamn och jag ska dit och kika till både henne och mina små skyddslingar i Hot & Cozy UF.


Den här veckan kom hennes annons ut på bla kenzas.se och blondinbella.se och därmed brakade det loss ordentligt med beställningarna.


Anledningen till att hon finns med där är att hon "råkade" vinna en tävling för nån månad sen och första pris var internetmarknadsföring till ett värde av 100.000:-
-Hur fränt som helst tycker bl.a jag som har min logga på hennes hemsida :o)


Man kunde läsa om vinsten i dagens Kuriren men som en god mor har jag såklart klippt och klistrat för att få bevara detta stora ögonblick...


Vann 100 000 kronor i reklam

Hon skickade in motiveringen för skoj skull, men det slutade med att Jennie Jonsson från Söderhamn vann marknadsföring till sitt UF-företag för 100 000 kronor.

 

18-åriga Jennie Jonsson startade i våras ett konto för sitt UF-företag Märkvärdigt och anmälde sig samtidigt till en tävling på banksajten. Priset var marknadsföring för ett värde av 100 000 kronor till sitt företag.

 

Och för två månader sedan damp det ner ett mail i inkorgen. Hon hade vunnit.

– Jag trodde först att det var ett spam-mail. Nu känns det bara häftigt, säger Jennie Jonsson.

 

Jennie Jonsson går på teknikprogrammet på Staffangymnasiet och hennes UF-företag Märkvärdigt tillverkar och säljer unika metallsmycken i form av brickor med olika budskap.

 

Marknadsföringen redan har gett resultat. Trots att företagets banner bara legat ute på nätet sedan i måndags har beställningarna ökat drastiskt.

– Jag trodde inte att det skulle göra någon skillnad, men bannern ligger på precis rätt sidor, säger hon och syftar på några av Sveriges största bloggar.

Jennie Jonsson från Söderhamn tillverkar smycken till sitt UF-företag.

Fotograf: Henrik Nyblad

 

Brorsan hörde av sej i kväll och meddelade att en jobbarkompis till honom uttryckt storheten i detta som så här: "att Stinas kusin finns med på Blondinbellas blogg är ju lika stort som att min kusin hade varit med på Hylands Hörna!" och därmed förstår man hur fränt det var att vara med hos Lennart Hyland också...

(kika på markvardigt.se)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards