Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Anniqa - 16 mars 2011 22:11

Onsdagkvällarna knäcker mej nu för tiden.


Saken är den att jag inte bara gillar att äta mat, jag gillar liksom att se på när folk lagar mat också och därför har har jag alltid uppskattat när de har haft gästkockar på teve. Tex på nyhetsmorgon eller så.

Nu missar man ju det när man jobbar men det var trevligt på den tiden man hade lite mera tid hemma framför teven på förmiddagarna.


Sen kom "halv 8 hos mej"och det började krävas en del av oss tittare.

Tex att man är närvarande mellan halv 8-8 fyra dagar i veckan. Det fixar inte jag. Vi har även fått programmet där "Sveriges Mästerkock" skall koras. Ungefär som IDOL fast med matlagning istället för sång. Lite småtrevligt det där även om jag inte sett alla avsnitten. Ja, åsså har vi "Vad får vi för mat" med Per Morberg och Jamie Oliver som lagar mat snabbt som blixten nu för tiden.


Allt detta har man lyckats pressa in på onsdagkvällarna. Man går ut stenhårt vid halv 8 och sen blir man kvar tills köttet nästan har lossnat från benen. Man får en överdos av matlagning och till sist känner man sej lite väl well done om man så säger.


Idag har jag varit hemma och maskat och ynkat från jobbet och då hade jag ju såklart teven på och hann med att se den där elaka Gordon i "Hells Kitchen" och en glimt av "Rachel Ray". Att sen Per Morberg hade besök i sitt kök av Leif Mannerström blev lite mycket för de två är tillsammans med Markus Aujalay den hårda men rättvisa juryn i just "Sveriges Mästerkock".


Allt går runt. Jag går och sover.

Av Anniqa - 16 mars 2011 15:08

Den rara jäntan som är min dotters kusin ska visst göra oss den äran och hälsa på i kväll. Brudarna ska på nåt träningspass och sen ska det sovas kvar. HURRA!!!


Såna här evenemang livar upp en gammal mamma!


I alla fall så är tydigen kusinen på en liten spännande resa med ett gäng pensionärer nämligen hennes mormor, morfar och farmor.


Farmorn och morfarn hör uselt. Mormorn kör inte bil. Farmorn har inget lokalsinne. Morfarn gillar nog inte att åka och shoppa men har förmodligen inget val, han hittar ju både fram och tillbaka till Valbo. Ja, för det var visst dit de skulle idag.


Dottern var hem en sväng och fick rapporter via SMS.

"Det kan ta en stund innan jag kommer in till stan. Just nu har vi tex stannat i en rondell..."


Det ska bli kul att höra om dagens äventyr.

Av Anniqa - 16 mars 2011 13:48

En ansvarsfull bloggare som man är har jag idag fattat beslutet att ta bort 2 av de inlägg som har lockat flest besökare till min blogg.


De är från maj och september 2009 och handlade om en herre som kontaktade mej ang eventuellt jobb. Eftersom han var lite hemlig om vad det rörde sej om och eftersom jag till sist av en slump fick reda på vad det rörde sej om så valde jag att blogga om det. Jag gjorde liksom en lite rolig grej av det hela men när jag har sett hur många det är som söker på karln namn så insåg jag att jag inte alls har någon rätt att lämna ut honom så här.


Jag ber härmed om ursäkt och hoppas att det lyckas bättre för John Rickard nu.
Det var inte alls nåt fel på själva jobbet, det var bara hemlighetsmakeriet som gjorde mej bloggsugen...


Inget illa menat, kanske lite omoget från min sida och som sagt:


Ber om ursäkt!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards