Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Anniqa - 5 juni 2009 22:07

Tandborste byter jag ofta.

Lakan byter jag ofta.

Kalsingar byter jag jätteofta.

Hur ofta bör man byta duschslang?


Jag har bott i nuvarnade lägenhet i lite drygt 3 år nu. Ganska snart efter det jag och dottern flyttat hit införskaffade jag ett liiiite fränare duschmunstycke än standardmodellen och till det följde väggfästen och en slang. Slangen är sådär metallisk liksom. Inte som standardmodellen för de här lägenheterna som är i nikotingult gummi.


Nu kan man fundera på hur mycket slitage det kan bli på en sån här slang. Man gnager ju inte direkt på dem och man viker dom inte dubbel. De hänger så att säga fritt mellan väggfästet och blandaren och LIK FÖRBANNAT har jag köpt 2 nya efter det jag bytte till den där lyxvarianten.


En idé jag har är att man liksom snurrar duschen åt samma håll jämt när man tar ner den och sätter upp den och att den liksom blir vriden till en spiral (som när man styker, eller förr när det var sladd på telefonerna...) Men det är bara det att jag brukar snurra upp den jämt för annars så sprutar allt vatten in i duschdraperiet... Nä, jag fattar inte hur de kan gå sönder hela tiden!


I går när jag duschade såg jag att även den här senaste slangen är på g att ge upp. Det är bara en tidsfråga innan den släpper och man har vatten i hela badrummet. Spännande/irriterande!


Nu funderar jag på den här modellen, den har inte nån slang men det verkar ingå en redigan karl att hålla sej i. Undrar om man får välja färg?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards