Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Anniqa - 23 juni 2009 14:04

Jag har många sidor/egenskaper.


Jag är tex tidsoptimist, soldyrkare, morgontrött, stresskänslig, serviceinriktad...


Idag hade jag ju tänkt mej det hela så här:


  • Upp i ottan, börja koka
  • Sitta i solen och dricka lite kaffe
  • Laga lunch till dottern till kl 12.30 då hon har lunchrast
  • Ut i solen och äta lunch med dottern
  • Eventuellt en promenad
  • Koka mera
  • Sola
  • Klistra etiketter
  • Leverera det som ska levereras till Lenninge

Så här la jag upp det istället:


  • Sov på soffan tills ottan passerat
  • Låg vaken på soffan och kollade på uselt läkarprogram och såg en näsoperation, fick lära mej att stress kan ge huvudvärk och se en hakförstoring. Nu hade vi förmiddag och ute sken solen
  • Började koka, hamnade vid datorn då och då
  • Drack kaffe
  • Kokade mera och solen sken
  • Började laga mat till dottern kl 5 i 12
  • Kl 12 får jag SMS från dottern att hon är på väg hem. Ut med maten ur ugnen, den får bli middag... in med fryslåda m lasagne i micron till dottern. Fram med 2 kalla kokta ägg från kylen till mej, har ju ändå inte hunnit med frukost...
  • SOLIGT!
  • Äter ägg iförd bikini och solar ju samtidigt
  • Kokar lite mera, iförd bikini. Blir inte brun av det.
  • Solen går i moln


Smart! Hade jag stigit upp när klockan ringde hade jag ju kunnat sova i solen istället!


MEN!!!! Nu lyser den igen. Jag ilar!

Av Anniqa - 23 juni 2009 13:28

Jag måste verkligen förtydliga det här.


Larz-Kristerz kommer till Ockelbo Marknad nu på lördag.


Gå och se dem!


http://www.ockelbomarknad.se

Av Anniqa - 23 juni 2009 10:58

Nu är det banne mej dags att jag sätter fart.


I helgen är det marknad i Ockelbo i dagarna 3 och på lördag kommer inga mindre än självaste Larz-Kristerz dit! Se program å sånt här: http://www.ockelbomarknad.se/


För den som vill hälsa på mej kan jag enklast beskriva det så här:
Parkera på den sidan av Ockelbo som ligger närmast Sandviken. Sen följer du marknadsgatan. Jag står vid Raboskolan och det är där som det kommer att vara såna där styrketävlingar hela lördan. Där jag står finns det bara marknadsstånd på ena sidan så jag bör ses. Håll annars utkik efter flaggan med röd text på mitt stånd. HEMKOKAT SÄLJES!


I alla fall så har jag ansiktscreme med avocado strax färdigt i en kastrull, fotcreme är upphällt i burkar. Nu ska det bli en laddning med ullfettlotion och en laddning med ullfettcreme. Det är mycket fotvård på sommaren.
Dels ser alla fötterna nu på sommaren men sen så blir de lite torra av att gå barfota å sånt.


Sen ska det göras en av storsäljarna nu på sommaren: aloe vera gelé, både naturell och den modellen med lavendel, teatree och pepparmynta. Den är lite mera kylande och klådstillande och brukar vara fin på kliande myggbett, soleksem, om man rullat sej i brännässlor, cyklat omkull, fått vattkoppor, rakat benen med kebabkniven....


Men VARFÖR sitter jag här?! Jag ska ju koka ju!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards