Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Anniqa - 6 juni 2009 14:34

Jag tror inte att jag klarar testet om nån skulle komma hit och bedömma feng shui faktorn i mitt hem.


Ett exempel

I mitt sovrum (rummet för vila) finnes förutom en säng följande saker:

  • skitful hörnarbetsplats från Jysk med extremt mycket papper i högar, pärmar, cd-skivor i drivor... lösa gem, pennor, hålslagsapparat, häftapparat plus diverse liknande löst skit.
  • dator
  • laserskrivare
  • massagebänk (tack och lov ihopfälld)
  • klädbetjänt utan kläder just nu
  • en orbitrec, dammmig p.g.a oflitigt användande så här års
  • rullgardin, käckt lutad mot väggen eftersom den inte hunnit komma på plats efter drygt 3 år


Tidigare fanns även en tom resväska på garderoben och en säck till med kläder förrutom det som nu finns i garderoben (revolutionen påbörjades i garderoben efter den traumatiska upplevelsen inatt, se tidigare inlägg).


Blommorna i fönstret har dött och jag har inte köpt nya. Just nu finns en ensam saltstenslampa i fönstret som sägs ska rena rummet.


Jag säger LYCKA TILL till den stackarn!

Av Anniqa - 6 juni 2009 11:55

Men vilken #%@/"¤ natt!


Duschade med den där vanskliga dushen i går kväll innan jag skulle sova. Den höll även den gången men nu är sammanbrottet nära. Eftersom jag har flängt runt som en tandlös räv i en benhög hela veckan, och inte hunnit tvätta, var det lite skralt i trosförrådet. Jag orkade inte leta så intensivt heller utan tog ett par ur högen bara.


Dessa kalsingar är nu förpassade till soprummet eftersom de har givit mej en natt med svordommar och vakna perioder. De jävlarna var ju totalt felkonstruerade. De var oerhört lågt skurna, vilket gör att man känner sej smällfet. Magen hänger liksom över kanten. Sen var de ju för små också runt magen vilket förstärkte känslan av smällfethet. OCH som grädde på moset var resåren runt benen obefintlig så de liksom skar in i röven och glappade i största allmänhet. Fy för fan vad jag hatar såna kalsingar!


Eftersom man är trött när man ska sova orkade jag bara inte göra något åt situationen men det första jag sa till dottern i morse var "VILKA JÄVLA KALSINGAR - NU SKA DE JÄVLARNA DÖ!" Hon såg inte nämnvärt förvånad ut men det kan bero på att hon hört liknande uttryck gällande underkläder förr. Jag fixar inte strumpor som sitter åt heller.


Mormor Viola hade också trassligt med trosor eller vad man nu ska kalla det hon hade runt rumpan. Hon körde med den här modellen i bomull som var otroligt högt skurna (tänk upp till armhålorna typ) och med sydda kanaler för resårband i såväl ben som runt mage (bröstkorg).


Mormor var en aktiv kvinna och hade många vänner. Bil hade hon också, på den tiden en Toyota. En sommardag var hon och några andra tanter utbjuden till en väninna och så ringer det en bekant gubbe och berättar att han har nyfångad strömming som tanterna kan få bara nån kommer och hämtar dem. Mormor hastade.


Det var grusväg där hon for fram och på vägen tillbaka till tanterna fick hon punka på bilen. Mormor var inte bangen på att be om hjälp utan hon stoppade en yngling som fick hjälpa  henne byta däck. För att få fram reservdäcken fick hon ta i och lyfta bort den stora påsen med strömming. Iiiiiii tog hon och DÅ HÄNDE DET! Resåren i midjan (armhålorna) brast av kraftansträngningen och med ett SWOOOSCH hissades gardinen ner så att säga. Mormor bar vid detta tillfälle en oerhört somrig och kort klänning som framhävde hennes pinnsmala ben och med tanke på den väl tilltagna höjden på hennes trosor var det ett faktum att överkanten på trosorna nu lite förargligt kikade fram under klänningen. Kom ihåg att ynglingen bytte däck och hade grodperspektiv på tillvaron...


Mormor fintade honom så gott det gick och gladdes åt befintlig resår runt benen i alla fall. När hon skulle berätta om den här händelsen skrattade hon så himla mycket att det knappt gick att höra vad hon sa. hahahahhaa.... den kvinnan hade humor hon!


Undrar om det finns såna där benkläder att få tag på nu också?!


På bilden: Mat-Tinas troschock i TV. Jag får ångest bara jag ser de där... GUD SÅ OBEHAGLIGA DE SER UT!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards