Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Anniqa - 8 juni 2009 21:09

För er som undrat:

Nu finns Stevian, eller Sötflockeln i min webbshop.
www.hemkokat.nu

Av Anniqa - 8 juni 2009 20:52

Var på IKEA i helgen.


Skulle väl kika på grejor till ett kök men som vanligt blev man ju sådär sjukt trött. Jag vet inte om det är otroligt dålig ventilation där eller vad det kan bero på att det känns så syrefattigt, för jag VET att de har ett ventilationssystem.


Hur jag kan veta det?!

Jomen när man lägger sej i nån av sängarna på sängavdelningen så ser man ju såklart upp i taket och eftersom de inte har kostat på att bygga innertak så ser man ju hela ventilationssystemet. Det är kanske inte sådär jätteharmoniskt att titta på och min idé om jag ska starta möbelaffär är att satsa på ett riktigt snyggt tak att vila blicken på.


Sen så kan man ju kanske mysa till det lite mera också om man ändå ska försöka sälja sängar. Kanske lite mindre rumänskt barnhem och mera "äntligen hemma" eller så... ja, jag vet inte... Lakan å sånt är också trevligt tycker jag.


Förresten så köpte jag ett nytt duntäcke i sommarmodell. Det har förekommit klagomål på mitt nuvarande duntäcke. Det är hur fluffigt som helst och skulle förmodligen klara en natt på ishotellet i Kiruna. Nåja, nu har jag i alla fall ett tunt och ett tjockt duntäcke. Otroligt bra tycker jag!

Av Anniqa - 8 juni 2009 11:56

En sak till ang städningen av garderob som påbörjades i helgen.


Jag passade på att kasta en hög med strumpor som jag inte gillat nåt vidare. Jag har fått dom till bra pris av en knalle jag känner men det vete tusan vad det är med dom, mina fötter trivs inte hundra procentigt i dem och i helgens iver åkte en hel hög med såna där i sopsäcken. 2 par, ev 3 par... helt oanvända sparde jag för att kolla om dottern vill ha dem.


I går när jag och han som är så jädra snygg var till Valbo så skickade dottern ett sms och bad mej uppsöka en sportaffär för att fixa nåt stöd till hennes knä som börjat tramsa (man ska klä på sej när man åker moped...)


Då såg jag dem. PREXIS mina strumpor. OCH priset då:

140 kronor paret. Jag förtydligar: 70 kronor strumpan. Den som har varit på marknader vet att för den summan kan man få en hel kasse med tubsockar. Jag är ju lite känslig när det gäller strumpor å sånt så jag betalar gärna bara det är bra och bekvämt men va farao!


Dottern funderar på att gå ut och gräva i soprummet efter de strumpor jag slägde för när hon fick höra priset blev ju de där plötsligt oerhört snygga :o)

Av Anniqa - 8 juni 2009 11:44

Jag tycker att det är lätt att leva ibland!


Just nu är ett typiskt sånt där ibland.


Jag hade en massage mellan 8.30-9.30, nästa har jag mellan 13-14 och sen är det ett hopp till kl. 17 och då är det 2 på raken så jag borde vara klar vid halv 8 i kväll.


Just nu har jag kombinerat solning, tupplur och frukost ute på framsidan i solen. Vände på mej för en stund sen så jag inte blir tokbrun på framsidan och grönblek på baksidan. Det är ju en viktig sak att hålla koll på när man är fåfäng som en annan.


Morsan kom just och försökte bjuda mej på lunch men jag omförhandlade det till en middag kl 16 istället och VIPS slapp jag laga mat idag!


Men på tal om morgonens massage då. Hahaha... jag tyckte väl att tiden gick oerhört sakta men det visade sej att klockan fått fnatt och var 5 minuter i avgångstid för bussen som pinglan jag hade på bänken skulle med. Det blev ilfart till bussen och hon hann ju... men hur harmoniskt blev det där då?! Stackarn.


Det positiva var väl att behandlingen blev lite längre än väntat men som sagt, det är ju skönt om man hinner vakna till innan man ska flänga vidare. Suck....


Nu gick solen i moln... men då kan jag ju göra nåt vettigt istället för att ligga här som en säl. Tex dammsuga bilen!!!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards