Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Det låter stort när katta skiter

Av Anniqa - 6 februari 2011 17:08

Något jag har babblat en  hel del om före min resa till staterna var BANKETTEN som vi skulle få vara med på på lördagens afton.


När man googlar på bankett och klädkod så får man reda på att det är aftonklänning som gäller för damer.


Jag är inte mycket till dam och äger därför inte mycket till aftonklänning.  Jo, en äger jag, men eftersom den är ganska slank i sin skärning och jag inte ville räkna med pinsamheter vid eventuellt uppblåst resmage så lånade jag en något större klänning av min medresenär.


Jag kände mej på intet sätt bekväm i den klännigen heller och på nåt sätt hade jag hoppats på att ett under skulle ske så jag tog med mej alternativa festkläder, en liten topp med blingbling på och ett par brallsingar och ett par skor som passade till detta.


In i det sista velades det över vad vi skulle ha på oss och helst hade man ju velat kila ner och tjuvkika på de andra men med resonemanget att "vi träffar aldrig de här människorna igen" klädde vi oss som vi kände oss bekväma med, alltså ICKE i festblåsa.


När vi kom ner på den sk banketten visade det sej vara en jävla tur att vi inte klätt upp oss mera! I sällskapet hade vi tex 2 kinesiska små tanter iförda fleecejackor och solhatt och de flesta hade inte ens bytt kläder efter dagens konferens. Alla var fina men inte fan var det nån som skred runt i långklänning och handskar inte.


Maten var smaskens och till min stora glädje hade jag ett spanskt par vid bordet och på den spanska damens förslag delades en flaska vin mellan dem och en annan dam vid samma bord. Det var ju ett hälsoevent det här som jag var på och när jag kikade mej omkring konstaterade jag att vi var de enda i hela salongen som beställt in vin. Skit samma, träffar dom aldrig igen... Förresten så innehåller rödvin massor med antioxidanter.


Efter middan sparkade folket av sej skorna och dansade loss till bandet som underhållit under middan och jag lovar att de inte dansade wienervals!


Med denna  sk bankett som erfarenhet kommer jag i alla fall att ha väldigt svårt för att tro på den som säger att jag ska på bankett i framtiden. Jag kommer icke att börja leta långklänningar och läsa på om vett och etikett.


Faktum är att amerikanerna inte ens äter med kniv och gaffel, inte ens på bankett! De skottar glatt in maten med bara gaffel och det tycker jag är fiffigt av dom!

 
 
Ingen bild

lena

6 februari 2011 18:06

Tackar nu kan jag lugna ner mej;) Jag hamnade också på en bankett efter somras, jag gjorde som du googlade men tog det lite lugnt med klädseln ( hade klänning å kände mej bekväm). Alla slevade i sig maten, vi hade golfat hela dan och det var prisutdelning och prat innan maten nådde borden, sedan stuffade tanterna skorna av sig och de piggaste ( i sextioårs åldern) kröp till kojs kl 6 för att vara frächa på golfbanan för start kl 10...Tur att man har tjugo år på sig att komma i deras form.

Anniqa

6 februari 2011 18:33

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... fy farao för såna där krutgummor! dom får en alltid att känna sej så himla stel tråkig och framförallt trött. Vi vilar oss i form några år till och sen trappar vi upp sakta med bussresor till Ullared och liknande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards