Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Nattliga projekt

Av Anniqa - 21 februari 2011 22:06

Då och då har jag svårt för att sova.


Det kan vara tex då det är fullmåne, eller om det är lite spännande eller läskigt i livet, nåt nytt på G eller nåt annat som jag kan ligga och oroa mej över.


Nu har det varit fullmåne och det har varit lite spännande också så jag har ängnat mej åt att:

  • bita ihop käkarna extra hårt så jag utvecklar huvudvärk
  • snurra runt så sängen blir för varm
  • ligga vaken och tänka på hur törstig jag är tills jag måste stiga upp och dricka vatten
  • ligga och fundera på om jag inte skulle ha kissat för nu kanske jag BLIR kissnödig... åsså måste jag stiga upp och gå på toa och då vaknar jag till riktigt och då borde man ju försöka med att läsa eller nåt...

Nåt som jag uppskattar när jag inte kan sova är att få ligga och kura med nån. Nu är det inte många som uppskattar just mitt kurande. Jag är nämligen sådär 2 miljoner grader varm när jag sover. Dottern tvärvägrar och gossen jag gärna klänger på halvvägrar. Jag vill ju gärna ha dem kvar båda två så jag behärskar mej så gott det går.


Ja, då var det ju det här med att läsa nåt då, eller lösa ett korsord eller nåt annat som tröttar ut hjärnan och skingrar tankarna.


Härom natten kom jag på att jag inte  har sån koll på riktigt hur mycket det skulle uppskattas om jag drog på sänglampan mitt i natten för att läsa. Detta är något som jag ska ta och fråga den här snygga gossen om men det var inte läge mitt i natten så jag tvinnade mej några varv till och funderade "vad ska jag hitta på vad ska jag hitta på vad ska jag hitta på vadskajaghittapåvadskajag...."


Tills jag kom på en av mina nya appar!


Ja, jag har ju tagit hem lite spel till min mobil på sista tiden och bland dessa finns ett vansinnigt larvigt men starkt beroendeframkallande spel som heter "bubble blast II" Det går ut på att man trycker sönder bubblor i olika färger på skärmen på telefon och trycker man rätt så får man bort alla bubblor snabbt som blixten. Trycker man fel så låter det "ÅÅÅÅÅÅåååååååååhhhhhhhh" åsså får man försöka igen. Klarar man det får man en ny bana att ta sej förbi. KUL!


Alltså smög jag fram min lilla mobil, drog täcket över skallen för att inte irriteras och så stängde jag av ljudet på telefonen TRODDE JAG och började smälla bubblor. Jag hör skitdåligt och för att inte missa när min telefon vill mej nåt har jag normalt ljudet på väldans högt. Om man ligger i ett mörkt rum klockan halv 4 på morgonen och det plötsligt låter PLOPP, PLICK, POP... då upplever man det ljudet som väldigt starkt. Snabbt som fanken stängde jag ner spelet och kontrollerade igen att jag fått av ljudet.


Såja, nu var det av. På spelet igen...

PLOPP, POP, PLICK, POP-POP...


"men va fan!" sa jag och DÅ hör man från den där snygge bredvid ett rikigt Janne Långbenfniss "he heeee" och sen somnade han om. Jag la ner spelandet och klängde lite istället. Jag tror inte han märkte nåt för han varken klagade eller fnissade.


Nu har jag förresten hittat var man stänger av ljudet på spelet och ser fram emot nästa fullmåne.


 
 
Kalle Lundin

Kalle Lundin

23 februari 2011 04:06

Underbart! Känner igen mig så väl... Med det lilla undantaget att hon jag gärna har hos mig är den som klänger..

http://www.karlgrlundin.blogg.se

Anniqa

23 februari 2011 16:48

haha, ja ni har det inte lätt ni. funderat på om man skulle kunna använda en asbestfilt för att kunna klänga utan att värmen går igenom så förbannat...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards