Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Letar hus, är det här rätt planet?

Av Anniqa - 19 mars 2011 08:38

Det finns saker som jag är rädd för.


Tex är jag rädd för knark. Det har jag lärt mej att man ska låta bli eftersom det är farligt. Det där med knark är ganska lätt för min del, jag låter helt enkelt bli det och om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt var jag skulle få tag på det här i Söderhamn om jag skulle bli lite sugen att testa.


Ja, sen är man ju uppväxt på 80-talet och tacka tusan för att man är rädd för AIDS! Nu har jag inte några planer på att få det heller så jag ligger inte sömnlös över detta för min egen del även om det är ett stort problem i världen.


Cancer är jag rädd för. Det är lite knepigare för det kan man ju faktiskt drabbas av men jag slappnar av lite i den rädslan eftersom det ju faktiskt går att bota. När jag var liten var Cancer samma sak som döden så tacka för att jag är skiträdd för att jag eller nån jag tycker om ska få det. Men men... det får man ta då.


Jag är även rädd för kärnkraft. Jag har alltid varit det och när det var folkomröstning 1980 var jag för liten för att få säga mitt i frågan men om någon hade frågat mej så hade jag sagt NEJ! Det där vet jag att många tycker är lite barnsligt och om man som jag är rädd för kärnkraft så ska man genast vara den som serverar det ultimata alternativet. Jag kan inte tillräckligt mycket om sånt där men jag kostar på mej att vara rädd i alla fall.


Jag vill inte ha kärnkraft, jag  vill inte ha växthuseffekt, inte betala 700 spänn eller mer varje gång jag tankar bilen, inte betala 6000:- i elräkning och först funderade jag på om det här är rätt land att bo i. Nu undrar jag om det är rätt planet?


Man kanske skulle ta och försöka komma på nåt billigt miljövänligt alternativ till all skit vi har nu! Nån som har funderat på det? Jag tar och funderar lite på det nu och återkommer när jag har kommit på nåt.


 
 
Ingen bild

Birgitta Norén

19 mars 2011 09:02

Jag var stor nog att rösta men vad hjälpte det? Det fanns ju ett så behändigt "lagom"-alternativ för alla som inte ville ta ställning men ändå ville utnyttja sin rätt att rösta. Jag är faktiskt emot allmän rösträtt, man borde ha nåt slags "körkort" innan man fick tillträde till valurnorna. Lovar att om vi inte fått dispens för snuset hade vi inte varit med i eu heller.

Anniqa

19 mars 2011 09:18

Haha, ja det är intressant det där!

 
ulrika

ulrika

19 mars 2011 10:56

Vi har ju sol,vind och vågor som alternativa energikällor. Tyvärr är det samma kommersiella problem som med medeciner. Det finns för stora ekonomiska intressen så de alternativa energikällorna anses vara för dåliga...
Egentligen har vi inget val, klockan är redan fem över tolv...
Jag röstar på sol :-)) Men att prova bo på en annan planet låter intressant, är det ok om du testar några först?

http://www.metrobloggen.se/ullin

Anniqa

19 mars 2011 12:41

Jajamen, jag skickar ett vykort och berättar bara du står för portot!

 
Ulrika

Ulrika

21 mars 2011 16:00

Haha du måste ju hitta en planet med internet fattar du väl....;-)

http://www.metrobloggen.se/ullin

Anniqa

21 mars 2011 19:53

Haha, jamen för tusan!

Sen funderar jag på det här med soppapengar om jag ska ut och reka. Du har inte lust att skjuta till några miljarder så jag kommer en bit på väg va?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards