Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Sören Charmören

Av Anniqa - 3 juni 2009 01:03

Idag var det säsongsstart för mej i Skärså. Vi har ju en liten butik där ute på somrarna. "Vi" är gänget som annars har Krukmakeri & Hantverk inne i Söderhamn. Ja, det har vi på sommaren med men då utökar vi med sommarstuga eller vad man ska säga. Albert heter stället i alla fall.


Jag kom ut åt helvete för sent idag. Förra året var jag noga med att alltid ha gott om tid på mej innan jag öppnade eftersom det är en del som ska göras och kollas igenom. Man ska kolla att kassan stämmer i starten, plocka fram tidningar och kolla att de stämmer överens med följesedlar, man ska tända 2 miljoner små lampor och plocka fram listor för försäljningen osv osv.


Jag kom ut på plats 5 i 1. Vi öppnar kl. 1.


Vilken jääädra rivstart det blev. Nån minut efter jag hade kollat igenom det viktigaste ramlade det in en hel hög med folk. Det var ett gäng som var på besök från Stockholm. De hade visst bott i Rengsjö och nu hade de käkat i Skärså på Albertina och kikade in till mej på Albert innan de skulle fara hemåt igen. De handlade som bara tusan! Jättekul var det. När de åkt kokade jag kaffe och pustade ut lite.


Jag tog med mej pärmen med "att göra" och kollade om jag missat nåt, och det är klart jag hade det men inte nåt livsviktigt. Dessutom skulle vi ha möte på kvällen så jag kände liksom på mej att jag skulle kunna fråga om hjälp av de andra.


Dagen förflöt bra tycker jag åsså vid halv 6-tiden kom de andra utramlande en efter en. Himla roligt!!! Lika kul att träffa alla och nu är det banne mej sommar! Jag hade nån idé om att springa emellan lite mellan mötet och butiken men då visade det sej att SÖREN, av mej kallad "Sören Charmören" var med! Han skötte butiken under hela mötet och inte nog med det: han räknade kassan, fixade så allt stämde och kort sagt räddade hela situationen och kvällen. Jag hann med att hämta dottern som varit på bio, jag hann hem och greja lite med fakturor och jag slapp missa ett möte med trevliga människor.


Jag har sagt det förr och jag säger det igen: "Alla borde ha en egen Sören!"


På bilden: Albert i Skärså. Läs mer på www.krukis.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards