Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Privatliv/Familjeangelägenheter

Av Anniqa - 26 juni 2009 23:12

Michael Jackson har dött.


Jag tycker det är jätteledsamt när en människa inte blir äldre än 50 år.


Jag tycker att den här personen har uträttat mycket och att han var en otroligt begåvad ung kille då det begav sig. Vad som har hänt efter det begav sig tycker jag kan vara lite svårt att veta. Vad är skvaller och vad är sanning?! Vet någon egentligen och BEHÖVER vi veta allt? Är det inte då en artist står på scén som vi ska engagera oss. Har inte alla rätt till ett privatliv? KAN det vara så att folks obotliga nyfikenhet driver en del kändisar till att bete sen udda?


Nu har han som sagt lämnat allt det här bakom sej och genast ska allt stötas och blötas igen. Först kan man börja med de skenheliga, de som kanske inte alls lyssnat så mycket på Michael Jackson på senare år (kanske aldrig)men som gärna passar på att bryta ihop då tillfälle ges. De fäller en tår och hävdar att Michael betytt sååå mycket för dem. Förmodligen har de aldrig ens träffat honom.


Sen har vi de ironiska, de som kanske inte sagt så mycket  och inte följt Michaels liv så noga men som snappat upp nån rubrik här och där och NU passar de på att göra sej lite roliga över nåt så tragist som en människas död.

I kväll har jag fått identiskt lika sms från 2 olika personer i min bekantskapskrets. "Michael Jackson skall inte kremeras, han består av 86% plast och skall därför smältas ner och återvinnas till Lego, så att barn kan fortsätta leka med honom".

Jag tycker inte att det där är roligt. Jag har försökt, men jag tycker inte att det är roligt. Personerna jag har fått det från har inte ens kommit på lustigheten själv, de bara skickar den vidare. Lite slött. Med hopp om att bli uppfattad som en riktig lustigkurre.


Vuxenmobbing? Skitprat? Elakt skvaller? Makabert? Svart humor?


På aftonblade kan man få höra samtalet till larmcentralen efter Michael kollapsat, man kan få läsa utlåtanden  i stil med Advokaten: Han missbrukade mediciner "Enligt familjen så var det stora mängder”

-Vad ska man klassa såna uttalanden som?! Ska vi verkligen få höra det där samtalet? Ska inte en advokat ha lite tystnadsplikt och vill man som förtvivlad anhörig att ens nödsamtal ska läggas ut på internet?


För några år sen gav jag mej själv förbud att läsa om kändisars privatliv. Det började med ett pressmeddelande från Tommy Nilsson och Malin Berghagen. De meddelade att de skulle separera och att de bad om att bli visade respekt i detta och att de inte ville bli jagade av pressen.


Fick de vara ifred? Nope!

Jag har separerat. Jag skulle inte vilja bli intervjuad av en tidning om det.


Vart vill jag komma med det här då?!

Jo, det är att alla människor har rätt till ett privatliv. Man har inte jour dygnet runt bara för att man är artist. Nu har en människa dött en hastig död och detta vid endast 50 års ålder. Han har 3 barn. Han har syskon. Föräldrarna, lever de? Det här är en familjetragedi. Ska vi inte backa tillbaka lite då?





 
 
Ingen bild

Mjölkis

27 juni 2009 09:18

men såååå klart! du har så rätt :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards