Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Anniqa - 31 maj 2009 21:54

Jamen kors i jesse namn vad det har varit varmt i helgen då.


Jag var ju i Bollnäs på marknad och har SVETTATS! En eloge till marknadsbesökarna som kom trots det otroligt storslagna vädret. Själv skulle jag aldrig ha åkt på marknad om det inte vore för att sälja saker.


Jag fixade en skylt till spikmattorna med lite extrapris så här till mors dag: "GE MOR VAD HON FÖRTJÄNAR! SPIKMATTOR NU 590:-" Det gick väl sådär att sälja spikmattor i den här värmen man jag säga.

Himla trevligt har det varit i alla fall. Redan på fredan när jag kom på plats och skulle börja packa upp visade det sej att en gammal bekant från skoltiden på Stråtjära skolan hamnat bredvid mej. Hon och hennes man hoppade in som chipsförsäljare eftersom den ordinarie knallen var dubbelbokad. Jag tror inte vi har setts eller pratat sen jag hon gick i 6:an och jag då förmodligen i 3:an. Inte mindre än 7 barnbarn har hon och hennes man tillsammans, alltså deras respektive barns barn...


I går när marknaden var slut gasade jag på som en galning och hämtade hit den där snygga typen jag umgås med medans dottern laddade grillen. Sen åt vi tre en halv gris och kollade på Robinsonfinalen. JÄVLA SKIT att inte Anna vann då! Hela dan hade jag tjatat om att ta en kall öl när jag kom hem åsså glömmer jag bort det! Otroligt.


I morse hittade jag dottern i hammocken. Redan vid 9 var det supervarmt ute och vi hann med en frulle ute innan jag skjutsade tillbaka prince charming och åkte på marknadsdag nr 3 av 3. 


När jag kom hem efter ännu en svettig dag så skyndade jag mej att packa ur bilen och sen var det raka vägen mot kylen för att ta fram en otroligt kall öl. Det var förmodligen den godaste öl jag har druckit! Satt ute i en solstol till halv 8 i bikini och babblade med morsan, räknade kassa och drack den där kalla pinsnern. Ibland är det härligt att leva...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards