Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Anniqa - 12 maj 2009 23:08

Tusan vad det gick undan.


Bild kommer med lite tur i morgon.

Av Anniqa - 12 maj 2009 16:39

.... och nu har jag hittat en!


Har försökt ringa ägaren till båten i fråga idag men utan framgång. Har även SMSat men jag är rädd att han inte begriper sej på såna moderniteter.


Håll tummen!

Av Anniqa - 12 maj 2009 12:44

Jag gjorde det.

Jag tog upp det här med längden på våra möten.

Jag tror inte det var så smidigt/lyckat.

Jag är RÄDD att det togs fel och att nån/några är arga/ledsna.

Om jag kunde vara tyst nån gång då!!!

Av Anniqa - 12 maj 2009 12:05

Idag känner jag mej som en gammal bil. Jäääkligt trögstartad är jag.


Jag var  upp en sväng och vinglade när dottern käkade frukost. -Man är väl en god mor... En sekund efter jag pussat å kramat henne och stängt dörren efter henne var jag på plats i sängen igen. Med kläderna på.


Nu har jag bäddat sängen så jag inte ska få för mej att lägga mej igen och allt detta beror egentligen på att jag har skitmycket att göra.  Maj är nog årets mest hektiska månad för mej. Det ska liksom fyllas på grejor överallt. Det är inte bara de vanliga ställena jag säljer på som ska hållas laddade, det är alla dessa små trevliga sommarställen som ska se fina ut också. Åsså har vi det nästan roligaste av allt: MARKNADERNA. Det kan inte hjälpas, det är absolut roligast att åka på marknad. En mässa kan vara kul då och då men en utomhusmarknad kan vara bland det roligaste jag vet. Man träffar en massa trevliga, och för all del otrevliga männiksor också. Man tjänar pengar och får vara utomhus.


I vår serie otrevliga människor jag har träffat på marknader har vi tex Getostförsäljaren jag hamnade bredvid på Myckelby marknad för några år sedan. Han hade en unik försäljningsteknik som inte bara skrämde bort hans egna kunder utan även mina. Folk gick i en stor båge förbi oss. Han försökte mer eller mindre tvinga folk att smaka getost och det är ju liksom så med getost: antingen tycker man om det eller så gör man det inte. Att tvinga i nån som INTE tycker om getost är rent korkat.


Jag brukar spara med att klistra etiketter på burkar och flaskor tills jag kommer iväg på marknad. Dels får jag det gjort, dels slipper jag sitta hemma och göra det (för det tar tid) och sen så upplever många det som lite smådrygt att kika på mina grejor om jag står och tokstirrar på dem. Om jag är lite sådär lagomt upptagen med saxen så känns det lite mera avspänt att kika på sortimentet. Det är vad jag tror i alla fall... Jag hade en hel del att pilla med den här helgen och jag fixade om lite på bordet då och då också vilket störde getgubben å det grövsta tydligen. Han berättade att han i vanliga fall jobbade som speciallärare och jag tänkte "stackars ungar, måtte de slippa äta getost i alla fall..."


På söndag eftermiddag var jag less. Gubbsaten hade lagt på ett extra kol med försäljningen så kunderna lyste med sin frånvaro. Det var varmt och getdoften började kännas kvalmig. Jag tog sista rycket med etiketterna. Jag såg att han störde sej på att jag fortfarande hade saker att greja med. Då säger han det. "Har du diagnostiserad ADHD?!"


Jag packade ihop och åkte hem.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards