Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Anniqa - 21 maj 2009 18:22

Spelade "Så det kan låta" igår. Otroligt roligt spel tycker jag!

(läs mer om spelet här... http://www.braspel.com/?id=324)


Det är lite olika spelmoment, man ska gissa ord i textrad, nynna på en låt så de andra i laget får lista ut vilken låt det är, svara på rena musikfrågor och så sist men inte minst har vi teckningsmomentet.


Man har 4 ord att välja på och vi brukar göra så att man får rita så många av dem man vill. En i laget ritar och de andra i laget ska sedan försöka se vad farao det föreställer och sen snabbt som satan börja sjunga en låt som stämmer in på nåt av orden.  Min kamrat (låter ryskt...) ritade bla ett fönster varpå jag började tralla "hmmm hmmm hmmm hmmmm hmmmm..... UTANFÖR MITT FÖNSTER!!!!"


De andra (surgurkor, bara för att jag råkar ha fallenhet för det här spelet) påstod att jag HITTADE PÅ låtar vartefter så det skulle passa in. Jag kom för mitt liv inte på vad tusingen det var för text före men efter lite nötande med mej själv så såg jag en 80-tals frisyr framför mej och nån som småhoppade och sjöng den.... melodifestival kanske... Det var helt omöjligt att komma på vem som sjöng och hur texten gick.


Så idag var jag ut på facebook en sväng och då hade min kusin från storstan fått en kommentar från en av sina vänner... VICKI BENCKERT! ....hmmm... jaha så dom är kompisar... var det inte hon som sjöng den där.... MEN VA TUSAN!!!!!


Gick ut på youtube och hittade den ju direkt!


Har såklart redan skickat sms till några av de berörda för att få upprättelse :o)


http://www.youtube.com/watch?v=fkPLptfcI70

Av Anniqa - 21 maj 2009 14:06

Jag ramlade in på en blomsterhandel och köpte lite pelargoner idag. Det kan kännas lite järvt att ta just pelargoner i min ålder, det är lätt att själv sätta tantstämpeln på sej men jag tar risken. Därför att jag tycker dom är fina om det är nån som undrar. Och föratt hon som sålde dom sa att dom kommer att blomma hela sommaren. Vi får väl se kan jag säga om det sista.


Nu tänkte jag helt resolut sno nån fin bild på en pelargon och lägga ut här men då råkade jag komma in på den här sidan: http://www.coolstuff.se/Konservvaxter


Lite kul idé om man vill ha med en blomma till nån men inte riktigt har möjlighet att handskas med färskvaror som ändå blommor i blommande tillstånd är. Blommor på burk helt enkelt!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards