Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Anniqa - 28 maj 2009 23:11

Marknad i Bollnäs i morgon och hela helgen. Hörde nåt om värmebölja så just nu håller jag på å rör ihop sololja. I går kväll var det aloe vera gele i 2 modeller och nu funderar jag på om man ska komplettera med lite "fusk brun" också. Ja, brun utan sol. För de som inte kommer ut i solen. 

Jag själv tex kommer ju att stå under en pressening i 3 dagar så det kanske vore listigt att koka för eget bruk om inte annat.


Myggmedel finnes.


Åter till köket!

Av Anniqa - 28 maj 2009 20:54

Men det är ju skitakul att vara butiksdelägare!


Om man tänker efter så är jag delägare i 3 butiker nu, i alla fall på sommaren. Dels Hantverkspaviljongen, sen Krukis i Söderhamn och på sommaren har vi ju Albert i Skärså också.


I morse stack jag iväg ganska tidigt och kikade efter vad som behövde handlas. Sen hann jag iväg och handla en sväng innan vi öppnade. Våran praktikant som vi har haft i en par månader jobbade sista dan idag så vi hade lite avtackning med varann hon å jag. Jättetrevligt var det.


Sen bakade jag lite tårta och sån där snoddaskaka som jag hade genrep på i går kväll. Det kom in lite folk nu och då och handlade å fikade och på eftermiddan kom Mr Bean in!


Han var där med en svensk tjej och han handlade presenter som han skulle ha med sej hem. Det var smörknivar, bivaxljus och en VISP. Det var tydligen ovanligt med såna i USA...


...men vänta, är inte han från England?


Tusan, där sprack det. Men annars var han sketalik Rowan. Speciellt när han flackar sådär med blicken och ser hispig ut.


Kolla in den här filmsnutten http://www.youtube.com/watch?v=a4cmrMJul1g ...och speciellt vid 1:06-1:08. Där har vi det, det var banne mej han jag sålde en visp till idag! Det där med USA var säkert bara för att jag inte skulle bli hysterisk.... FAN VAD STORT!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards