Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Anniqa - 26 maj 2009 23:39

....ofta kallad ÖDESSYMFONIN...


Den går jag och nynnar på nu. "TA TA TA DAAAAA.... TA TA TA DAAAAAA...."


Därföratt: jag ska besiktiga bilen in morgon.


Kända/misstänkta fel:

  • Styrknut vänster fram (egen diagnos för det knakade när jag svängde när bilen var tungt lastad... skadan noterades i rondell i Falun... lär enligt konsulterat proffs heta drivknut eller nåt)
  • Broms bak (har man frambroms på bil och är det i sånt fall handbromsen lika som på cykel?! ... den eventuella skadan identifierades av konsulterat proffs i samband med däckbyte)
  • Avsaknad av vinge som gör att lampan för "lampa trasig nånstans i bilen" lyser oavbrutet. Denna lampa hade med all säkerhet noterat att även andra lampor gjort sitt. Enligt konsulterat proffs var inte mindre än 7 (siete, seven, sjuuuu) lampor trasig på bilen. Jag visste inte att det fanns så många!
  • Vingen saknas eftersom jag fick soppatorsk efter E4 och bror och dotter skjutsade på mej och la all kraften på vingen. Numera har jag ett "icke orginal" tanklock eftersom jag tydligen glömt sätta tillbaka det ordinära efter tankning.
  • Bilen har svans. Det är självaste innanmätet av det som dämpar ljudet i ljuddämparen som är på väg ut. Genom avgasröret. Detta har pågått under några månader och i början drog jag helt resolut ut det som stack fram. Nu vågar jag inte dra mera. Vem vet vad som händer då! Avvaktar till sen eftermiddag i morgon med det. Det ser i alla fall ut som hästtagel.
  • Rost rost och åter rost... undrar hur mycket det är på viktiga ställen.
  • Stötdämpare: undrar om  inte han sa nåt om att den var av redan i fjol, han besiktningsmannen som var så allvarlig...
  • Redig spricka i framrutan. Den var där i fjol  med och gick det då så ska det väl gå i år med?! Eller?

Ok, den som ser det här och har en tumme över, jag kan behöva några stycken i morgon kl. 12.50

Nu ska jag kolla busstidtabellen. Natti!

Av Anniqa - 26 maj 2009 22:50

Var med på ett kul evenemang idag.


Det var kommunens anhörigvårdare som hade en heldag på Best Western Hotel i Söderhamn idag. De hade fikat, ätit och fikat igen och lyssnat på intressant föredrag och sen kom jag och några andra massörer in i bilden. Vi hade riggat upp bänkarna i ett varsit rum och masserade dessa människor som i vanliga fall pysslar om sina anhöriga. Det var jättekul och de fem jag masserade var jättetrevliga, intressanta och tacksamma. Det var några riktigt givande timmar för min del och förhoppningsvis för dem med. Förutom massagen hade de tillgång till bastu och pool och hade fruktfat och annat mys. Rätt åt dem :o)


Sen kom jag hem en snabbis (innan jag åkte till Lenninge på möte som var trevligt, givande och kort...) och lagade till en slabbig omelett (nya favoriten: omelett fylld med bredbar baconost) och satt mej vid datorn med den för att så att säga förena nytta med nöje... nyttan: äta/nöje: kolla mailen... DÅ fick jag ett meddelande från dottern via MSN med denna länk:


Kom ihåg att jag åt en slabbig omelett när du hör ljuden.... 

http://www.youtube.com/watch?v=DXHaCEhOiWU

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards