Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Anniqa - 4 maj 2009 23:36

...heter min favoritfilm. Men igår fick jag se lite av den varan i verkliga livet.


Var på väg hem från Rättvik efter 3 dagars marknad och fick en bil efter mej i Edsbyn som blinkade utav bara helvete. Först trodde jag att han bara hade fått på alla lampor av misstag men sen så körde han om mej och vinkade. Jag vinkade tillbaka lite annonymt och funderade varför vinkar vi till varann, vi känner ju inte varandra... men då såg jag att han pekade. Undrar vad han pekar på... taket... men varför...???


Saken var som så att jag visst missat att stänga takboxen och åkt med den öppen i uppskattningsvis 10 mil utan att någon pekat eller blinkat. Jag stängde i alla fall takboxen och sen åkte jag vidare som om inget hänt.


Annars var det en bra marknad. På lördag kväll efter att ha mumsat i mej otroligt god mat på favoritrestaurangen i Rättvik fick jag sällskap av en annan knalle hemåt. Han skulle köpa snus så vi styrde den vingliga färden mot en lokal bensinstation. Där var det jordens hålligång!!! 2 myndiga poliser med armarna i kors på bröstet vaktade utanför och i dörren var det en inhyrd vakt som blockerade dörren för att endast släppa in någon när någon gått ut. Där stod de, ungdomarna och köade för att få komma in och köpa en korv och det kändes som att komma till Stockholms inneställen.


Jag skulle ju inte ha nåt men var jäkligt nära att ställa mej i kön bara för att få vara med och få känna pulsen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards