Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Anniqa - 18 maj 2009 20:56

AAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......
......


Jag ska vara med på en mässa i helgen, en liten hälsomässa i Ljusne. Nu skulle jag marknadsföra hela jippot på ett föredömligt sätt och skickade ett sms med all info jag fått till typ HELA adressboken i telefon!

Bland annat skickade jag det till arrangören och sen, när jag fått iväg alla messen, DÅ får jag ett meddelande från henne. "Du har skickat fel info. Det var förra gången..." jag har alltså skickat förra årets program... men liten tröst var det ju att upptäcka att det var hon som mailat fel fil till mej. OM jag hade läst det lite noggrannare så hade jag sett att det stod ett helt annat datum men vem tittar på såna detaljer?!


Suuuuck!


Tiderna stämmer i alla fall så nu skiter jag i vad det är för program tror jag!


PS. Ljusne Folkets Hus. Lördag kl 11-16. Program har jag ingen aning om längre... fri entre och fika finnes! Kom och kolla vetja, det kan ju bli hur många överraskningar som helst det här!

Av Anniqa - 18 maj 2009 12:15

Jag har inlett en kompis i frestelsen. Jag har fått henne att börja spela melodikrysset. Det började med att jag lurade henne en lördag och nu i lördags var det hon som tog kontakt och meddelade att "NU ÄR DET DAGS!"

Det är riktigt trevligt och för min del även lite nostalgiskt eftersom jag brukade spela Melodikryss med mormor när jag var liten. Det går på radion nån minut efter 10 på lördagar så om du inte redan är en inbiten Melodikryssare, testa!


Nu har vi problems, kompisen "H" ska på semester och jag tog upp frågan via chat i morse:


Anniqa

jag har en viktig fråga:


H

ja låt höra!


Anniqa

hur löser vi det här med melodikrysset när du är borta?


H

hahahahahahahahahahahahaha

LoL

svår fråga!!


Anniqa

ska vi köra ett uppsamlingsheat med gamla avsnitt via webben helt enkelt när du har kommit hem?


H

jag antar att du o mamman får klara er utan mej


Anniqa

uj uj uj

du är ju liksom det som håller ihop gruppen

missar du en eller 2 ggr?


H

hahhha skönt att höra att det är jag som är chef

he he


Anniqa

jawoll


H

en gång missar jag bara"!!!

tack o lov!!

haha


Anniqa

hmmm... inser nu att jag kan bli lite tramsig... kommer ju att vara på en del marknader men jag kan ju ta med den bredbara (bärbar dator med mobilt bredband) och på så sätt sprida budskapet!


H

hahahhahahaha

ja precis du kommer vara borta mer är mej :-(:-(


Anniqa

lördag 30:e

är du borta då?


H

näe vi åker 34a


Anniqa

jamen då är jag med från bollnäs marknad då!



Ungefär sådär kan det babblas oss emellan... nu sitter jag och funderar på NÄR 34:e maj kom in i kalendern?!


Av Anniqa - 18 maj 2009 09:58

Japp, nu har jag kollat.


Armeniens bidrag ÄR bättre än det norska. När kommer Inga och Anush till sverige?

http://www.youtube.com/watch?v=L3mzzWCmPiU

Av Anniqa - 18 maj 2009 09:27

I lördags var jag ner till Gävle och hämtade hem lite flera spikmattor. Brodern med familj hade redan åkt ner för att handla presenter (tror jag) till den lille medlemmen i familjen som snart firar 5 år. Med sej hade de även min dotter så vi sammanstrålade på Coffeehouse för lunch. Brodern bjussade! Smaskigt var det och för att inte tala om hur trevligt det var. Jag passade på att fråga den där lilla vad han önskar sej i födelsedagspresent och det är fortfarande biltema: monstertruck och rääserbil önskar han sej visst :o)


Sen travade vi iväg in på en godisbutik för att ladda inför kvällen. Där träffade vi svägerskans syrra med dotter och styvdotter. Trevligt trevligt!

Men jävlarns vad många godissorter det fanns då! Det blev en oförsvarligt stor påse med godis som fick hänga med hem.


Vi hann bara innanför dörren här hemma så kom modern och undrade om jag hade tid att komma över och morsa på den andra brodern med familj som var och hälsade på hos henne. Antar att de var där för att kika på morsans nya altan som jag kommer att hårdtesta nästa gång jag är ledig och solen skiner. Hon har, till skillnad mot mej, soligt läge nämligen.

Det visade sej att de ville fira mej (fyllde år i april) så jag fick ett helfiffigt kit med tofflor. Man tackar! Jag hann inte vara så social med dem för jag var tvungen att försöka röja fram lägenheten inför kvällens evenemang.


På kvällen kom HAN, den där snygga.... :o) för att äta middag och glo på melodifestival. Trevligt trevligt igen! Dotterns kusin var självklart inkallad också så att vi skulle vara ett starkt team. Melodifestivalen är ju inte vad den har varit men man får försöka göra det bästa av den. Jag har för mej att det var Armenien och Malta jag höll på. Vi fick rapport under kvällen att svägerskan höll på NORGE för han var sååå sööööt. Jag kom inte ens ihåg hur norska bidraget lät. Tja, ni vet ju hur det gick så  det är bara att erkänna, jag har ingen koll på sånt här men det har svägerskan!


Annars så var det chips å dipp å kaffe å kletigt fikabröd å vinslatt och smågodis.... som gällde hela programmet igenom så man får väl säga att vi gjorde vårt yttersta för att hålla traditionen vid liv.


Kort sagt, supernajs :o)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards